metaMORfose Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 folk som har sommerdekk holde seg unna veiene når de ikke har vinterhjul? Sånt irriterer meg. Hører på radioen nå at det er mange som ligger rundt i grøftene med sommerhjul! Det er jo ikke forsvarlig. Mannen min skiftet hjul på våre biler forrige helg, og min bil har piggfrie vinterhjul. Har dere skiftet?
ana baroma Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Tja, si det.... Mannen min møtte på flere familiefedre i grøfta på vei til skole/barnehage med de håpefulle, da han dro på jobb i dag, Og jeg fikk kjøreforbud, hehe. Bilen min har nemlig sommerdekk enda. Men regner med at det som er av snø reiser sin vei før vi aner det her på sørlandet:)
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Det irriterer meg også, men tror snøen (her i alle fall) kom litt overraskende på de som bor i byen. Vet sambo sa det var snø på Bryne idag, og det var vel ikke meldingene. Det som er saken er vel at hvis det blir mildt igjen nå etter noen få kalde netter så må de med piggdekk i teorien bytte til sommeredekk igjen for det er ikke lov å ha på piggdekk hvis det ikke er forhold til det!?? Jeg la om på min bil sist helg, da skulle jeg litt videre opp i dalen og det var meldt 2-3 grader og snø der. Sambo byttet på søndag fordi han har piggfritt og det er antagelig glatt når han skal hjem igjen.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 er lov til å ha piggdekk mellom 15 okt og første helga etter påske:) Har skiftet på en bil, den andre står klar ute. fikk nye piggdekk i går:)))
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. oktober 2008 #5 Skrevet 29. oktober 2008 For de som bor sør for Nordland er det ikke lov å legge på piggdekk før 31.oktober står det på naf.no. Med mindre forholdene tilsier det. Ikke at jeg bryr meg, nå har jeg snart 5 cm snø og legger på piggdekka når det blir glatt på morgenen.
Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #6 Skrevet 29. oktober 2008 Kommer som julekvelden på kjerringa på enkelte hvert år den snøen. Vært mye kaos her idag ôg selv om snøen ble varslet både på tv og i aviser i går. Har hatt på piggfrie dekk i 3 uker snart.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 29. oktober 2008 #7 Skrevet 29. oktober 2008 Samboern skiftet på den ene bilen i morrest før jeg skulle kjøre på jobb. Til den andre bilen har vi bestillt og fått nye dekk, men må få skifte dekkene på hjulene, eller heter det hjulkapsler tro... Da skal det skiftes på den bilen også, inntil videre står den bilen i ro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå