Gå til innhold

Hvordan takler jeg dette???

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går fortalte sønnen min på 5 år at han og onkelen på 13 pleier å leke telt tur på rommet til onkel.

Jeg spør han hva de gjør på telt tur, regnet med at de ser film eller noe sånn siden de har vært alene en god stund uten å krangle. (Onkel bruker alltid å erte sønnen min, så det blir masse skrik å tull etter to min i samme rom).

Men han svarer: Da må jeg vekke han å slikke på rompa hans og riste tissen hans.

Spurte han igjen i dag hva de gjør på telt tur og da svarte han det samme.

Har aldri hørt han har snakke om sånn før, og jeg tenker at han sier jo ikke noe sånn hvis det ikke er noe i det.

Min mor snakket med broren min om det etter vi hadde reist i går og han virket helt i sjokk og sa de aldri hadde lekt telt tur.

Nå sitter jeg her å aner ikke hva jeg skal gjøre.

Skal ringe helse søster etterpå, men hva hvis det er bare fantasier? At han blander sammen noe han kan ha sett eller drømt med virkelighet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffda, det var da en "kjinkig" situasjon.... Man får jo bare håpe at det ikke er noe som han virkelig har opplevd... Men så må man jo også spørre seg hvor han kan ha fått de "idéene" fra da...?

Tror du gjør lurt i å ringe helsesøster, hun har sikkert noen nyttige tips til hvordan dere kan finne ut av dette.

Og uansett: Lykke til! Håper du holder oss oppdatert på hvordan det hele ender. Klem !

Skrevet

Uff ja dette er ikke noen kjekk situasjon! Vanskelig å ha gode svar i en slik situasjon.

Håper dere finner ut av det, og at det bare var noen litt overivrige fantasier.

Lykke til! =/

Skrevet

Ikke søk råd her, kontakt legen din og få råd der. Det er uansett viktig å ikke la dette bli mer ubehagelig for sønnen din enn det allerede er.

At broren din virker sjokkert er ikke dermed sagt at han ikke har gjort noe, men du kan heller ikke vite om det virkelig har skjedd.

Men for min del ville jeg nok ikke latt dem være alene sammen før dette er oppklart.

Skrevet

Nå har jeg snakket med helsesøster.

Hun mente ihvertfall at broren min er nok ingen overgriper, men at han er i en utforskende periode, og ikke helt har skjønt at sånt ikke er lov.

For selv om han nekter, skal vi tro på sønnen min, for det er ikke sånn han finner på av seg selv.

Så nå skal mamma snakke med broren min og fortelle at sånn er ikke greit, men vi er like glad i han, og jeg skal forklare sønnen min at tissen sin skal man ha i fred, det er ingen som skal ta på tissen hans og at ingen skal be han om ta på tissen til andre.

Ble på en måte litt letta over at vi ikke skal henge oss mer opp i det og lage en stor sak av det, for det hadde vel bare ført til at begge guttene hadde forbundet seksualitet med noe stygt.

Men aldri aldri mer skal de få være alene sammen!

Tusen takk til dere som orket å lese og svare, jeg var rimelig fortvilet her på morran..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...