Gå til innhold

Vannkopper!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå etter 4 uker med forkjølelse hos mor og tvillinger trodde jeg at sykekvoten var oppbrukt.

Men neida! Andrea har fått vannkopper....

Har væskefylte blemmer over hele kroppen og feber. Tror det klør veldig, men hun klarer ikke å gi uttrykk for det og er bare urolig og lei seg... Skjønner ikke hvor hun har blitt smittet. Nicolai har ikke fått det så han får det vel om 3 uker han da.

Kjenner at man blir sliten og lei......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

off off nå fikk jeg skikkelig vondt av deg.. syns dere har fått alt litt tett nå.håper andrea blir fort bra. moden mamma fortalte meg i dag at en av hennes sønner fikk det når han var så liten.. og det gikk over etter tre dager. tror du ikke nicolai blir fort smittet da?? masse god bedring hvertfall..

mange klemmer

Skrevet

Stakkars lille Andrea..og ikke minst stakkars flinke mammaen. Jammen har dere fått servert utfordringer i fleng i det siste på helsefronten.

Håper jenta blir fort bra igjen, og at ikke kløen er for ille. Vi har hatt god nytte av hvitvask på kløende vannkopper, kanskje noe å prøve?

Vi får håpe at Nicolai er smittet av samme, men at han ikke bryter ut før Andrea er over det verste.

(Fordelen med vannkopper når de er så små, er at de vanligvis mestrer det å være syk bedre, klør mindre på koppene, som gir mindre arr osv... Det triste er nettopp det du opplever, at hun ikke klarer å uttrykke hvordan hun har det. Heldigvis er jo mammaen verdens beste, så du skjønner deg jo godt på slikt!)

Klem klem

Skrevet

Takk for støtte, så søte dere er:-)

Jeg kan ikke skjønne hvordan Andrea har blitt smittet og ikke Nicolai. De er jo sammen hele tiden.. Vi har jo nesten ikke vært ute av døren de siste ukene utenom legebesøk-og det nok kanskje på venteommet der hun har blitt smittet.

Har smurt henne med hvitvask, Hun har MANGE blemmer stakkars, men virker ikke så veldig plaget. Litt sutrete og vanskelig for å sovne. Håper Nicolai får det snart så er vi ferdige med den sykdommen iallefall:-)

Bør man holde dem innendørs helt til skorpene er falt av?

Samboern er borte i dag så jeg la barna klokka 17.30, da var de så sutrete. Nå har jeg tent i peisen, masse sterinlys, leser bok og spiser sjokolade og håper det blir leeeenge til noen våkner her!

klem

Skrevet

Synest virkelig synd på deg.. Husker som i går (selv om det er 16 år siden..) den påska størstegutten min fikk vannkopper! Var trasig mens det sto på - men som bøllefrøene skrev tidligere - så gikk det veldig fort over.

Husk.. man klør mye mer om man blir for varm. Hvitvask, som phantomet tipser om kan hjelpe (Aderma sin spray hjelper også)

Tror det er lurt å ikke bade - siden vannkoppene skal tørke ut. Og - om hun er ute av form.. gi henne en paracet... det kan gjøre susen.

Synest det virker som om du tar dette greit (er det egentlig noe alternativ??) og gjør det beste ut av situasjonen. Du får trøste deg med at vannkopper har man ikke 2 ganger, og at forkjølelse gang på gang bygger opp imunsystemet og gir en lettere barnehagestart.. (tror frst at inkubasjonstid på vannkopper er 14 d)

Lykke t - gleder oss t å se dr igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...