Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Samboeren min søker i hytt og pine på jobber i offshore, og har sikkert søkt på nærmere 100 stk. Han snakker ikke om annet, og er SÅ gira. Da blir det 2 uker vekke, og 3/4 hjemme alt etter som. I tillegg vil han at vi skal prøve å bli gravide igjen i sommer, for da blir det 2 års forskjell mellom barna våre. Er jeg veldig umulig når jeg sier at jeg absolutt ikke vil være alene hjemme med ett spedbarn og en toåring? Eller for den del, og gå gravid og i tillegg ta vare på en 1-2 åring helt alene? Og så har jeg ikke sertifikat heller! Og jeg vet ikke hvordan vi skal klare oss uten han.... og uten bil for den del. Jeg kjenner jeg blir stille fortvila.... vet ikke hva jeg skal gjøre. Vil ikke nekte han heller, for han har jo SÅ lyst... Hva hadde du gjort og sagt om du var i min situasjon ?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 tatt lappen før han evt dro? Men hvis han allerede har søkt på 100 jobber er vel sjangsen liten..
lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Å ta lappen er ikke bare å bare.... Har ikke penger til det akkurat nå, og så er det laaaang ventekø. De tar jo inn lite folk nå på denne tiden. Han har alle kurs og sertifikater som skal til, så satser på å få jobb i feb-mars.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 Hva er han utdannet som da? Det er nedgangstider i alle yrker og de tar sjelden inn nye folk nå. De vil klare seg mest mulig uten vikarer og heller bruke sine egne faste ansatte. Verden er ikke slik den var. Renten og finanskrisen får ta skylden.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #5 Skrevet 29. oktober 2008 Dersom han får jobb, kan du jo ta lappen mens han har fritur.. At du ikke ønsker å være alene med barna, har jeg full forståelse for, men at du bruker argumenter som at du ikke har lappen å derfor er "avhengig" av han, synes jeg blir litt feil å bruke.. + med å jobbe på sjøen er at når de er hjemme så har de fri, å kan hjelpe mye til hjemme, selv har jeg en som jobber med borte enn han er hjemme, men blir en vane etter hvert.
lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 29. oktober 2008 #6 Skrevet 29. oktober 2008 Så du vil ikke tro at han får jobb sånn som det er nå? Hm.. Han søker på alt mulig.. Sveising, boreteknikk (?), rørlegger, ++ Han sa at han til og med kunne vaske dasser bare han kom seg ut dit.
lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 29. oktober 2008 #7 Skrevet 29. oktober 2008 Nei, jeg bruker ikke det som argument at jeg er avhengig av han fordi han har lappen. Men jeg bare poengterer at det vil bli tøft å være alene når snuppa skal i bhg, jeg skal på jobb osv uten bil.. Er ikke mye buss og sånt som går rundtom her.... Ja, det hadde jo vært deilig om han faktisk var hjemme i huset når han ikke var på plattform. Men tror han har planer om å jobbe når han er hjemme også.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #8 Skrevet 29. oktober 2008 Nei for de tar inn sine egne ved sykdom, og ikke helt nye. De har ikke råd til det. Så hvis han skal offshore må han søke på ledige stillinger som det. Men det er mange om beinet og mange vil offshore. Det må da være herlig med en mann som er borte 2 uker og hjemme 4 vel? Hva er problemet?
lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 29. oktober 2008 #9 Skrevet 29. oktober 2008 Han skal jobbe når han er hjemme også.... Nei, jeg ville egentlig bare ha synspunkter på dette med å bli gravid igjen når han jobber vekke. Vi har jo planlagt 2 år mellom hver, før han kom med dette offshore greiene sitt. Og jeg føler at jeg ikke kommer til å strekke til.... rett og slett. :-(
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #10 Skrevet 29. oktober 2008 Huff. Vi har blitt så bortskjemte i dag... alt skal være så lettvindt... 2 uker borte er da ikke lenge. Ser ikke helt problemet med å få barna i bhg før jobb. Min far jobbet utenriks til jeg var ca 3 år, min søster 5 1/år. På det meste var han borte 6 mnd av gangen. Da begynte han å jobbe innenriks og var "bare" borte 6-8 uker av gangen. Hjemme max 1 uke. Bortsett fra sommerferier o.l da var han litt lengre hjemme.. Så 2 uker, hva er det? Og selv om han jobber når han er hjemme så er han jo faktisk MER hjemme enn borte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå