Gå til innhold

Det snør, det snør:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til ellevill jubel fra storebror.. Jipppiii.

Så nå må jeg omorganisere boden, for å i det hele tatt komme meg fram til vinterskoene. Vi pusser jo opp til den store gullmedaljen, så ALT har blitt dyttet inn der.

Jeg har en etterlengtet fridag i dag. Men det blir ingen sløving på sofaen av den grunn. Barna skal i barnehagen, så mamma får malt loftet så vi kanskje blir ferdige før jul...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tideli bom

Det er det det gjør :o)

Vi brukte omtrent dobbel så lang tid på påkledning i dag for to små fjes ville heller stå å titte ut av vinduet og vi brukte ufattelig lang tid på å rusle opp til SFO og barnehagen! Klart man må koste av bilen, selv om den står med sommerdekk!

Så må man riste i greinene til epletreet - for da drysser det! Litt må bare smakes på. Man kan brøyte med støvlene og da blir det nesten dinosaurus spor!

Så at mange veldige fornuftige mennesker satte bilene hjemme i dag og tok toget i stedenfor!

Ja, da får vi se når jeg kommer hjem i kveldinga om noe av "SNYen" overlever før mildværet setter inn :o)

Skrevet

Det SNYA her også i dag tidlig. Begynte vel litt etter 8 trur æ. Men den var borte igjen i løpet av formidagen. Guttongen var helt ellevill da han kom fra skolen: Mamma vet du, det hadde SNEDD på skola i dag!!!! Snya svarte æ. Vil jo at han skal snakke samme dialekt som mæ!

Selv har jeg vært på fjellet og lett etter 5 sauer som var observert i går ettermidag. Fant de ikke etter 3 timers gange, så da kjørte jeg hjem. Tok med meg et par sauer som sto på ei innmark noen km hjemmefra. Fikk de inn og fikk i meg litt mat. Lovet guttongen at vi skulle være ute ei stund og kjøre stein med traktoeren hans. Men sånn gikk det ikke. Fikk telefon fra ei dame som bor 2,5 mil unna. De sauene jag hadde lett etter på fjellet var nå like overfor gården hennes, ås da var det bare å hive seg i bilen, plukke opp gubbben og labbe til skogs igjen. Var veldig kjekt, fo. hun damen satt i vunduet med kikkert og telefon og fortalte oss akkurat hvor vi skulle gå for å finne sauene! Hun så både oss og dem. Var stupbratt opp der sauen gikk, ble kjempesvet og sliten, og det gjør VONDT i stingene mine i knehasen (etter fjerning av en føflekk for ei uke siden!) Så nå mangeler vi visst bare 3 voksne sauer og endel lam! I morgne kjem dyrebilen og henter 150 dyr her. Skal bli deilig, men litt sårt også. Noen av dem har jo fått flaske av meg og har vært babyene mine i hele sommer. Snufs.

Men nå har jeg visst rotet meg LANGT utenfor tema her.

Klem!

Skrevet

ja - den høstturen jeg anbefalte i en annen snor her inatt, ble plutselig litt uaktuell, da....;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...