Gå til innhold

Noen her med spiseforstyrrelser ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen andre her som har problemer med mat , vekt og selvfølelse?

Jeg kommer nok alltid til å slite. I perioder i livet når alt går bra da flyter alt som det skal med trening og sunt kosthold. Men så kommer " down" periodene.

Det er så pyton å ha det slik, orker nesten ikke at mannen min tar i meg engang. Jeg føler sånn vemmelse.

Er det noen som skjønner hva jeg snakker om?

Noen som vil skrive litt om hvordan dere takler stress / motgang / lav selvtillit osv ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det akkurat sånn som du beskriver det frem til jeg ble gravid.

Etter det, og spesielt etter at jeg ble mamma, er hele denne kroppsfikseringen vekk ! Som blåst bort som dugg for solen !

Nå er jeg fornøyd med og glad i meg selv !

Men før det var jeg helt ekstrem ! Spiste så sunt, unte meg selv aldri noenting, trente som besatt, var så tynn, men det var aldri bra nok !

Det var selvfølgelig en veldig dårlig selvtillit som lå bak denne hysterien.

Og denne dårlige selvfølelsen forsvant med babyen som kom...

Tja...var vel ikke så mye hjelp å hente her, bortsett fra at jeg skjønner hvordan du føler deg.

Eneste rådet jeg kan gi deg er vel at du må jobbe med selvbildet ditt...

Kanskje oppsøke noen å prate med, endre tankemønster du har om deg selv.

Si til deg selv hver dag at du er bra nok !

For du er det ! Du er bra nok !!

Skrevet

Kjenner meg igjen i det dere skriver. Helt siden jeg ble mobbet på barneskolen har jeg kjempet med meg selv, vekten min og selvfølelsen. De som mobbet meg sa at jeg var feit, noe som ikke var tilfelle. Det har gått opp og ned med meg. Første gangen jeg gikk inn for å slanke meg var jeg 10 år. På grunn av den lave selvfølelsen ble jeg en typisk flink-pike. På slutten av ungdomsskolen og begynnelsen av videregående hadde jeg store probemer med vekt og selvfølelse. Deretter ble det bedre før jeg fikk et tilbakefall på slutten av videregående. Når jeg begynte å studere var det bra ca 2 år, og de siste 4 årene har det vært vanskelig. Føler meg mye bedre nå, og håper på at det kan forbli slik. Har tenkt på å gå til lege for å snakke med en profesjonell og utenforstående person, men det er vanskelig. Og nå er jeg såpass bra at det føles litt teit å ta det opp. Også er jeg usikker på hvilke forhold det er vanlig å ha til kroppen. Det er jo mange jenter som har problemer med selvfølelsen og synes at de er tykke.. Hva er normalt og hva er ikke normalt? Og hva skal til for at man har en spiseforstyrrelse?

Skrevet

Jeg har..velger å være anonym. jeg har vært bulimisk, og lider nå av tvangsspising. Jeg takler det ikke..så jeg vet at jeg burde få hjelp. Det vil jeg anbefale deg også. Det GÅR ikke, å komme ut av det selv. har hatt SF i 11 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...