Gå til innhold

Angående disse barnebidragsdebattene her inne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som er så vanskelig for enkelte å forstå her inne med at loven tilsier at far/mor, alt ettersom hvem som er samværsforelder skal betale etter evne?

Det er det ene innlegget etter det andre med hvor synd det er i de som må betale, og at de ikke skulle måtte betale mer enn de gjorde når de var student for 4 år siden selv om de nå har en kjempeinntekt etc etc.

Hva i alle dager er rettferdig ovenfor barnet/ene med at en menneske som har vært med å satt til verden et barn eller ti ikke skal være med å støtte økonomisk ift til sin inntekt. "det er ikke rettferdig ovenfor far..."

What the fuck tenker jeg da, hva med ungene oppi dette da?

Er det bare en mors plikt (eller far som har daglig omsorg) å skulle stå for alt det økonomiske og samværsforelder skal komme til dekket bord? Ikke kunne kjøpe en body engang uten å måtte få klapp på skuldra?

Blir matt av de innleggene på anonym.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig jeg.. skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå... loven er jo ganske klar på området er den ikke?

Og hvorfor vil ikke alle det beste for barna sine? Jeg kunne ikke for mitt liv se for meg at jeg skulle være gnien når det kommer til lille snupp.. jeg vil jo at hun skal ha det beste.. og ja, det beste er ofte det dyreste (selvfølgelig ikke alltid, men stort sett, du får det du betaler for)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...