Gå til innhold

Spørsmål om foreldrepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk ut i permisjon 17.oktober og har ikke hørt noe fra NAV. Vet at de har mottat det de trenger da, men vet ikke om foreldrepenge-søknaden min er ferdigbehandlet.

Når skal jeg normalt få første utbetaling? Har dere andre mottat noe brev fra dem , eller kom bare penger på konto?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De utbetaler jo i slutten hver mnd, men jeg ville hørt med nav om dette.

For sånn jeg regner, skulle du hatt en utbetaling nå på de få dagene denne mnd. og ny utbetaling neste mnd som vanlig.

Skrevet

Jeg gikk ut i permisjon 18 oktober. Har ikke fått noen penger selv om jeg vet at søknaden er ferdig behandlet! Har du jobbet 100% frem til du gikk ut i permisjon?

Jeg ringte i dag for å høre og da sa de at jeg skulle få sykepenger denne måned.( har vært delvis sykemeldt over en lenger periode frem til 18.10). Så hun sa at de ikke utbetalte sykepenger og foreldrepenger på samme mnd..

Det beste er å ringe ihvertfall:) De må mases på!!!!! Arggghh....

Skrevet

Okei der gav du meg et godt svar, for jeg har vært sykemeldt frem til 17. Så sykepenger har jeg fått for denne mnd frem til 17..så da får jeg nok ikke foreldrepenger i tillegg...

Får vel vente til neste måned da.. Men tenker jeg ringer de i morgen for å høre om de har behandlet søknaden iallefall...

Takk for svar :)

Andre som kan svare på om man får brev med vedtak i posten eller?

Skrevet

Jepp da er det nok bare det! Når jeg leverte søknaden sa de at jeg skulle få vedtak i posten, men det har jeg ikke fått enda da! Hmmmm.. Ikke godt å forstå seg på gitt!

Hvor skal du føde forresten? (siden du har samme termin)

Skrevet

På Kvinneklinikken i Bergen.... :)

Hva med deg? er det første din også eller?

Skrevet

Okay.. Skal føde i skien jeg ! Jepp er min første:) Er så spennende.

Ønsker deg masse lykke til=) Husk å holde oss oppdatert da;) Hehe.. morro å følge med på de som har samme termin!

Tudelidu:)

Skrevet

Masse lykke til til deg også! :) Spennende å følge med på hverandre ja=)

Skrevet

hei, jeg gikk ut i permisjon 23 oktober og får foreldrepenger fra da og ut mnd, utbetalt sist i mnd - den 30, i morgen sa de. uavhengig om jeg har hatt sykepenger tidligere.. neste utbetaling er da sist i november og får da for hele november.. skal sies at jeg har ringt og purret endel på NAV da jeg har hørt andre si at de holdt på med vedtakene for de som fødte i september enda. Da jeg sa at jeg kom til å ringe hver dag fram til de "fikk fingern ut av ræ.." (sa det litt finere da.. hehe), så ble det fart i sakene :D

Skrevet

Du må virkelig ikke tro på alt de sier for å si det sånn!! De sa det samme til meg, men så stemte ikke det allikevel! Utbetalte ikke sykepenger og foreldrepenger samtidig! Vet ikke hvorfor da men.. hmmm..

Får håpe det ordner seg for deg=)

Skrevet

hei, Jeg gikk ut i permisjon 16.oktober og var 100% sykemeldt til og med den dato. jeg fikk betalt for syke penger den 22.okt også fikk jeg utbetalt for foreldrepenge fra 16.okt til 31.okt. og fikk brev idag fra nav de seir at jeg skal få penger var 30 i månden neste betaling blir 30.nov

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...