Blabla78 Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Åssen i huleste skal en kvinne som jeg med 300' i inntekt( på full stilling, 224'nå på 80%), kunne klare å kjøpe meg noe som jeg kan tilby ungene mine, dvs hvert sitt soverom? Jeg må ta ekstra jobb eller?? Noen som har vært i samme sit.?
Elletuppa Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 Da jeg var i den sit for noen år siden, fikk jeg kjøpt leilighet ved at foreldre kausjonerte og fikk da billigere lån. Kjøpte leilighet ved bhg, skole og jobb slik at jeg ikke trengt bil (mye å spare der) La lista lavt, sa opp bokklubber, abonemang på blader osv osv. hadde mye jeg kunne spare inn på når jeg måtte.... Dersom barna din er en del hos den andre av foreldrene har du jo mulighet til å jobbe ekstra,men du skal jo har enegi og overskudd til å ta deg av barna og deg selv Kommer jo å ann på hvor i landet du bor, om hvordan bolig prisene er....
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 28. oktober 2008 #3 Skrevet 28. oktober 2008 spørs jo hvor du bor. men kan godt hende du må bite i eple og inse at du ikke får kjøpt deg noe :S eller file på kravene og la de dele soverom, kanskje du har råd da? har du søkt om lån i husbanken?
fox`y Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Enn om du søker lån gjennom kommunen?? d gjorde jeg da jeg var alene:) fikk kjøpt meg en 3 roms, som jeg delte av d ene soverommet:) sa opp alt av boklubber osv osv..
erteposen + 4 Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 Ta kontakt med kommunen der du bor. De har ulike ordninger og kontakter med husbanken. Kjenner flere som har fått hjelp. Kausjonist trenger jo også mange. Samtidig er det jo ikke sikkert at en har økonomi til å kjøpe noe selv. Jeg ville ikke ha det om det blir slutt mellom meg og bf.
Blabla78 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. oktober 2008 Kan ikke flytte fra skolekrets, så jeg må ha bil+ at pappa skal ha 50%. Det er nå jeg angrer på at jeg har jobbet redusert og ikke satset så karriere- det har han fått gjort og sitter bedre i det lønnsmessig. Selv om jeg har jobbet mindre for at eldstemann skal slippe så mye SFO, angrer jeg på valget mitt nå. ....burde mye heller jobbet for å bli selvstendig.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 28. oktober 2008 #7 Skrevet 28. oktober 2008 det er, desverre, veldig mange som føler det som deg "har det bra!". og det er veldig ofte kvinner som kommer dårlig ut av det ved samlivsbrudd :S
Blabla78 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 28. oktober 2008 Gammelt og teit nick det der, har det ikke så bra! midt oppe i alt dette. Vi har ikke bestemt oss, men jeg føler det er dårlig behandling av ungene våres og la de leve med dårlig atmosfære hele tiden. Og pappa som nager heile tida, jeg klarer tydeligvis ikke å gjøre han lykkelig- da ville han vært en glad person.
du og jeg og vi to Skrevet 28. oktober 2008 #9 Skrevet 28. oktober 2008 Trenger de hvert sitt soverom da? Jeg har alltid tenkt at mine fremtidige barn skulle få hvert sitt - men ser at det kommer til å bli til at de må dele, hvis jeg får flere barn. I Oslo er det veldig vanlig, og sikkert andre steder også. Tror det kan være mye positivt med å dele rom! Så kanskje du kan senke kravene i forhold til det og skaffe deg en 3-roms?
Blabla78 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 28. oktober 2008 Joa, det høres kanskje idiotisk ut, men jeg synes det er kjipt at pappa kan beholde rekkehus og ha rom til begge, mens jeg må ta til takke med en leilighet med to soverom. Jeg føler jeg har ofret for fam. og tjent midre også etter hans ønkse, og det ser ut til at jeg må flytte siden han bare skal fly rundt å lage kvalme her hjemme. Åh leve kvinnefrigjøring ass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå