Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg har ikke vært til kontroll på 2 mnd nå, er dette vanlig? I tillegg til dette har jeg aldri vært til jordmor, siden hun er sykemeldt. Hos lege tar de bare urinprøve og stikk i fingeren. Jeg synes bare at andre er oftere til kontroller. Føler nesten at legen er litt uansvarlig i forhold til meg. Hvor ofte er dere til kontroll hos lege? Og hva skjer på deres kontroller?
Girlygirl83 Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 Nei det er ikke vanlig. 2 mnd siden sist? Her går man hver måned hele svangerskapet, og annenhver uke fra uke 30 eller noe..husker ikke nøyaktig. Hos legen får jeg stikk i fingen, blodtrykket blir målt, vekten blir målt, urinprøven sjekket, ødem blir sjekket, symfysemål og fosterlyd.
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #3 Skrevet 28. oktober 2008 Herregud, nå blir jeg skremt jeg... Legen min må jo være helt idiot!! Han har sjekket vekt da, men ikke fosterlyd eller symfysemål? Ja hele 2 mnd siden sist, jeg har jo blitt kjempe stor siden sist jeg var der. Skal dit til fredag da, skal jammen si fra at jeg føler meg dårlig ivaretatt.
Elise18.11.08 Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Det er for dårlig altså! Dette ville jeg faktisk tatt opp på neste time hvis jeg var deg. Har ikke legen nevnt noen andre jordmødre du kan snakke med heller?
baima Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 Hei Jeg og trodde det skulle vere kontroll ca ein gong pr mnd hos jordmor el lege, og hos deg så blir jo det lege da. Når du ikkje har jordmor så kontrollerer så må jo legen sjekke det som skal sjekkes på skjemaet, dvs vekt, blodtrykk, urinprøve, fosterlyd, mål av mage osv.. Ta dette opp med legen du...
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 Nei når jeg fortalte at jordmora mi var sykemeldt, så sa han ingenting. Han sa bare at jeg virket frisk og at alt så greit ut. Ja.. mulig det, utfra blodprøver og urinprøver. Men hva med alt det andre? uff.. føler meg sint nå. Jeg har jo fått hudforandringer i ansiktet i det siste, blitt veldig flammete i ansiktet, pluss at det trykker i hodet og ansiktet. Så ser jeg stjerner i blandt, par ganger om dagen kanskje. Dette kan jo være blodtrykket, så hadde vært greit å få sjekket. Skal så absolutt si fra at jeg vil ha tettere oppfølging, og spørre om hvorfor ikke jeg har hatt flere timer, ettersom det virker som det er rutine på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå