Gå til innhold

Vil du dele din historie med meg?


Monajenten

Anbefalte innlegg

Jeg studerer grafisk design og vi har nettopp fått i oppgave å designe et bokomslag. Historien bak boken skal vi stå for selv, og mitt tema er adopsjon / menneskehandel. Jeg ønsker å sette fokus på det at det er så dyrt å få adoptere, og at noen skal tjene penger på at man vil hjelpe barn som trenger det.

 

Er det noen der ute som ønsker å dele sin historie med meg? Fortelle litt om adopsjonsprosessen, hvor lang tid det tok, hvordan ting foregikk, om det var vanskelig / strengt, og evt. om noen vil dele totale kostnader med meg. Jeg forstår selvsagt hvis det ønskes å holde privat.

 

Jeg forstår at det stilles krav til adopsjonforeldre, men stilles det _for_ strenge krav, med tanke på hvor mange barn som trenger et nytt hjem?

 

På forhånd tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da ingen som direkte tjener på en adopsjon!

Pengene går jo til det administrative, det er faktisk mye jobb i forbindelse med det.

 

Ok, det er dyrt å adopotere. Men det er dyrt å ha barn også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er viktig for deg å være klar over at det er et langt større antall mennesker som ønsker å adoptere enn antallet barn som frigis for adopsjon, noe som blant annet vises gjennom svært lange og stadig økende køer for adoptanter. Så i forhold til dette synes jeg ikke det stilles for strenge krav til adoptantene.

 

(Nå kjenner jeg ikke til forhistorien for valg av emne, men jeg stusser litt over oppgaveteksten din, for adopsjon og menneskehandel er jo to vidt forskjellige temaer.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kikker på hjemmesidene til adopsjonsforeningene finner du svar på mye av det du lurer på ang. gangen i prosessen og kostnader.

 

I Norge er det ingen som tjener på adopsjon. Man "kjøper" seg ikke barn.