Rødtopp75 og to små Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Hei! Jeg vil bare få takke for alle lykkeønskninger i forbindelse med at lillebror kom til verden. Det går fint med oss. Han er foreløbig et sovedyr som spiser, skiter og sover J er ikke så veldig opptatt av han enda, men er og stryker litt på han innimellom og gir han nattaklem. Bilde av han ligger på FB. En lang fødselshistorie fra en rask fødsel: Natt til 21. oktober 2008 var jeg 36+4 på vei med lillebror. Klokken 15:30 våknet jeg av at det kjentes ut som om vannet gikk. Etter en sjekk på badet, gikk jeg inn til mannen igjen og sa at noe muligens var på gang. La meg allikevel igjen, men kjente små mensmurringer samtidig i magen. Da gubben sin vekkerklokke ringte kl 0545 fikk han beskjed av meg at han muligens ikke fikk gå på jobben. Jeg måtte sjekke hvordan det stod til og ringe sykehuset for å høre om de ville ha meg inn for en sjekk. Sist jeg var på kontroll hos jordmor var leiet usikkert og jeg hadde egentlig time til kontroll av leie neste mandag, den 27.10. Da jeg ringte dem ble alt mer alvorlig, fordi leiet var usikkert ville de sende sykebil og jeg fikk beskjed om å ligge mest mulig stille. Mannen fikk da selvfølgelig ikke lov til å gå på jobb, men måtte være hjemme og få storesøster i barnehagen. Ca 10 minutter etter samtalen med sykehuset kom sykebilen og hentet meg. Jeg fikk lov til å gå ut til den selv, men ble lagt på båre og spent fast. Underveis til sykehuset tok de blodtrykk og puls på meg. Da vi kom fram ble jeg trillet inn på et undersøkelsesrom hvor det ble konstatert at det var uten tvil vannavgang. Jordmoren syntes det var litt vanskelig å si noe helt sikkert om leiet (bl.a pga veldig stram mage) men trodde det var hodeleie med hodet nesten festet. Denne oppfatningen ble delt av en annen jordmor som også sjekket. Til slutt ble det trippelsjekket med en rask UL. Siden lillebror kom til å bli prematur, jeg var bare i uke 36, fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk dra hjem før jeg hadde født. Riene var fortsatt ikke mye mer enn murringer. Jeg fikk derfor ligge på et venterom og vente på at riene skulle ta seg opp. De neste timene økte riene/murringene noe, men var sjelden ordentlig vonde og de var ganske uregelmessige. De kom hyppigere når jeg var oppe og gikk enn når jeg lå i senga. Den neste timen fram til ca 13 økte det fra svake murringer til ekte rier, det gjorde ikke bare vondt i magen, men også nede i bekkenet. Rundt klokken 14 var riene så vonde og hyppige, ca to per fem min, at jeg ringte på jormora. Da hun sjekket åpningen ca 1415 var det 4-5 cm åpning og riene var kjempevonde. De trillet meg nå rett inn på et føderom og riene ble bare vondere og vondere og kom kjempehyppig. Det var veldig tett mellom dem, noe jeg syntes var det vanskeligste for jeg følte at jeg knapt fikk igjen pusten mellom riene. På føderommet fikk jeg lystgass. De sjekket også åpningen min igjen da jeg kom inn på føderommet og da hadde jeg ca 6 cm åpning. Riene var uhorvelig vonde og intense. Etter kun ca 15-20 minutter på føderommet fikk jeg midt under en ri en trang til å presse som var umulig å stå imot og jordmora sa det bare var å presse. Lillebror var ute på tre pressrier. Han kom klokka 1458 i turbofart. Han var 3090 gram tung, 48 cm lang og hadde en hodeomkrets på 33 cm. Det var en rask (nesten for rask) og rimelig grei fødsel og både jeg og lillebror var fort i fin form.
Endelig ny spire i magen Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 Gratulerer nok en gang!!! Kan godt skjønne at du syns det kanskje gikk litt vel fort. Men godt at alt er over nå og at dere fikk en velskapt gutt. Nyt tiden! Klem benedicte og mamma`n
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 28. oktober 2008 #3 Skrevet 28. oktober 2008 Gratulerer nok en gang, høres ut som om det gikk ganske greit på tross av en litt utålmodig liten kar. Håper dere har det fint og koser dere med å bli kjent :-) Klem fra oss
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Gratulerer så mye med en nydelig liten gutt! Helt herlig! Må si det hørtes ganske så slitsomt ut når det sto på som værst, men så flott at alt gikk så bra også! Artig å lese om historien! :-) Klem
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 29. oktober 2008 #5 Skrevet 29. oktober 2008 Hei. Rørende å lese historien din og bra at alt gikk fint siden denne også kom en stund før tida. Nå må dere bare nyte tida som en hel liten familie på 4.
marihøne ♀07 ♀09 Skrevet 29. oktober 2008 #6 Skrevet 29. oktober 2008 Velkommen til verden lillebror og gratulerer som tobarnsmamma. Gleder meg til jeg selv er der du er nå Herlig å lese historien din og så bra at alt gikk så bra. Kjempefint bilde på FB. Klem fra oss
Millapril Skrevet 29. oktober 2008 #7 Skrevet 29. oktober 2008 Gratulerer så mye med ny baby! Han så nydelig ut på bildet! Veldig rørende å lese historien din også. Bra det gikk så greit, selv om han hadde litt hastverk! Vi sender over lykke ønskninger til alle 4 Klem fra oss
Tussi og Maja Skrevet 29. oktober 2008 #8 Skrevet 29. oktober 2008 Gratulerer så mye med den lille - utrolig skjønn liten gutt! Godt at det gikk bra med dere, på tross av hastverket;-) Håper dere koser dere nå!
Solstråle72 Skrevet 30. oktober 2008 #9 Skrevet 30. oktober 2008 Gratulerer igjen med lille gutt. Var fint det gikk bra til slutt med dere begge, selv om det var tre uker før tiden. Men det var nok ikke så godt når det sto på som værst. Disse riene er j.... vonde!!! Kos dere! Klem
eple72 Skrevet 31. oktober 2008 #10 Skrevet 31. oktober 2008 Gratulerer kjempe mye med din lile prins. Kan tenke meg det er stas? Hvordan takler storesøster det så langt? Så nå er du plutselig tobarnsmamma.- ikke lenge siden du ikke hadde noen- ,. glad for å høre at sønnen din har det bra og fint å lese fødehistorien din. takk for at du la den ut. Lykke til i tiden fremover .- kos deg med din lille familie som ikke er like liten lenger
måken og vesla Skrevet 5. november 2008 #11 Skrevet 5. november 2008 Gratulerer så mye! Håper det går kjempefint med dere alle fire og at han lar deg sove en del om nettene. Måken og vesla
Bellen^2 Skrevet 9. november 2008 #12 Skrevet 9. november 2008 Gratulerer så mye med en flott liten gutt! Artig å lese hvordan det oppleves som 2.gangsfødende. Godt å høre at det gikk så greit med dere begge:) Lykke til videre og vi gleder oss masse om å høre hvordan det går med dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå