Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Datteren min begynte i barnehage i mars. Fort fant hun en lekekamerat, en jente på samme alder(3 år) De hang sammen som erteris. Nå i august begynte en ny jente på avdelingen å hun smatt inn i jenta mi og den andre jenta sin "gruppe". Det var jo veldig koselig at de tok henne så godt i mot. De tre har hengt sammen konstant og lekt veldig fint sammen. Nå for et par uker siden sluttet den jenta som min datter ble først kjent med. Det var jo veldig synd men uansett så tenkte jeg at det kom til å gå greit siden hun fortsatt hadde hun andre å leke med. Men nå forteller de i barnehagen at de ikke leker sammen mer. Jenta mi leker heller ikke med noen andre barn. Hun leker mest alene. Å det er syns jeg er litt synd. Før når jeg spurte hva hun hadde gjort i barnehagen svarte hun alltid at hun hadde lekt med de to venninnene sine, mens så sier hun bare: "jeg har lekt alene". Å når jeg spør om hvorfor hun ikke vil leke med ##### lenger så sier hun bare: " nei vi leker ikke sammen mer". Så hver gang når jeg henter henne så sitter hun alene å leker. Spurte barnehagen om det var sånn hele dagen å da sa de ja Hun er den minste på avdelingen så synd at den eneste jenta som var født samme år som henne sluttet de andre er 4 og 5 år. Og så fyller en del av de 6 år etter nyttår. Å jenta mi har nettopp fyllt 3 år. Men hun andre som hun lekte med som fortsatt går der er 4 år, å de lekte jo fint sammen før, men ikke nå mer Burde jeg ta opp dette med barnehagen? Om de kan prøve å inkludere henne litt mer, å kanskje "hjelpe" henne til å få litt mer kontakt med de andre barna? Kan jo hende de har prøvd...jeg vet ikke.. tenkte å kanskje snakke litt om det på foreldresamtalen som er denne uken.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 hadde tatt det opp jeg da..bedre å ta\ det opp om det virker vanskelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå