Gå til innhold

Kynnere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ganske så ny her på 3, trimester, så hei til alle sammen! :)

Jeg har et spørsmål ang kynnere... hvor ofte er det "normalt" å ha kynnere så tidlig som i uke 29?

Jeg har hatt en del kynnere lenge, sikkert siden uke 22-23, men synes nå at de har kommet oftere og oftere. Har dem flere ganger om dagen nå. Trodde ikke det var vanlig å få kynnere før nærmere slutten av svangerskapet, ihvertfall ikke så ofte som flere ganger daglig. Noen som vet om dette er helt normalt, eller kan det være fare for/tegn på tidlig fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..:)

Kynnere er helt normalt så lenge de ikke er smertefulle. Jeg er 2.gangs og begynte å få kynnere rundt uke 20 denne gangen. Har tidvis vært veldig plaget og på det verste har jeg hatt kynnere regelmessig hvert 4.minutt i noen timer... Jobbet da 50%, men fikk beskjed av jordmor om at jeg måtte ta det enda mer med ro. Ble derfor 100% sm i noen uker. Nå som jeg er sykemeldt klarer jeg å holde både bekken og kynnere under nogenlunde kontroll (29 uker på vei).

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg dersom du har noen kynnere iløpet av en dag, hvertfall ikke hvis de er smertefrie. Du får heller prøve å "nyte" dem. De gjør jo en super jobb i å forberede livmoren for fødsel!:) Men blir det mye og regelmessig bør du snakke med lege/jm om det.

Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...