Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg er alene mamma og hjemme med barnet mitt,har 13 500 inn i mnd.(Det er overgangsstønad,barnebidrag og barnetrygd) Er det flere som har det slik?det er altfor lite å leve på i Oslo,så måtte flytte hjem til mine foreldre.. Det var uplanlagt som dere kanskje skjønner,jobbet fulltid i en frivillig organisasjon da jeg ble gravid,så det ble ikke noe perm penger. Men,lurer på,er det flere som har det slik??Hvordan løste du det? Barnet mitt er 6 mnd,så når det blir 10-12 mnd så begynner jeg å studere/jobbe igjen.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 du kan søke bostøtte, tror det er rundt 2500-3000. hjelper sikkert på.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 Hva med å få hjelp til å passe barnet og få en ekstrajobb?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 Hvis du har flyttet hjem til dine foreldre burde 13500 holde leeeenge pr. måned. Det er jo ikke samfunnets feil at du har satt deg i en situasjon hvor du ikke har krav på foreldrepenger. Hva levde du av tidligere hvis du jobbet fullt og ikke fikk penger?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #7 Skrevet 28. oktober 2008 Hva levde du av før du gikk ut i permisjon??
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #8 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg har samme inntekt som deg. Ble også uplanlagt gravid, med p-piller.(har en tenåring og en baby) Gikk på skole da jeg ble gravid (rakk akkurat å bli ferdig før fødsel), så har derfor ikke rett på permisjonspenger. Med husleie på 6000 kr, sier det seg selv at det ikke blir mye igjen å leve for. Har egentlig ingen gode råd å gi deg, bortsett fra å søke om bostøtte. Det har jeg gjort nå, men har ikke fått svar enda. Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #9 Skrevet 28. oktober 2008 jada,13500 er nok av penger det,når jeg bor hjemme. men med boutgifter på 8000 tilsammen,så er det jo 5500 igjen,og det er litt lite til å dekke alt,men med bøstøtte går det nok bra da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå