Gå til innhold

Ufff skal man sende bekymrings melding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt kjent med en familie som jeg er blitt veldig veldig glad i! Til og med barna!:)

Men nå har det seg sånn at jeg har sett veldig mye og fått høre veldig mye av det ene barnet på 14 SOM er meget bekymringsverdig, åhhhhh vil jo ikke bli uvenn med noen! Men det er en del ting der borte som barn skal slippe og vokse opp i!:S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er sikker på at dette ikke bare er fjortis-dikting, så kan du snakke med barnevernet over telefon eller gå innom. Du kan be om at ditt navn holdes utenfor dersom det skulle bli spørsmål rundt hvorfor barnevernet sjekker opp familiens situasjon.

Skrevet

Nei tror ikke det er 14- is dikting, pga det jeg har sett stemmer godt med det de sier... Mor er fraværende og veldig lei (alle kan bli det, men ikke på denne måten) Slår etter ungene, ungene er alltidg i skittende klær, mye gaping og skriking, mye stygge stygge trusler ute å går når barna gjør gale ting. Den ene ungen blir mobbet på skolen så ille at barnet ikke vil på skolen, foreldrene bryr seg ikke i det hele tatt.

Skrevet

Snakk med barnevernet. De får ofte hint fra bekymrede voksne og de vet hvordan de skal gripe det an.

Skrevet

Bedre og sende en bekymringsmelding for mye enn for lite spørr du meg. Som privatperson kan du også gjøre det anonymt.

En bekymringsmelding er ikke det samme som en anmeldelse, du er bekymret og det er bv sin jobb å finne ut om det er grunn til å være bekymret eller ikke. Husk at bv ikke ønsker å ta barna fra foreldrene, men gjøre hva de kan for å hjelpe den aktuelle familien på en best mulig måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...