lilleappelsin Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg har vært i permisjon , og akkurat begynt å jobbe igjen. Var mye tull i forhold til permisjonen min, og jeg oppdaget etterhvert at jeg arbeidsgiver ikke har regnet inn ferie i permisjonen..jeg har nok vært sløv der... Fikk utbetalt feriepenger sammen med permisjonspenger for juli. Jeg har nå sagt opp, og slutter i desember, og det var i forbindelse med dette at jeg oppdaget at jeg har 5 uker ferie tilgode...og spørsmålet mitt er som følger: Hvis jeg tar ut ferie de siste ukene, har jeg da krav på vanlig lønn i ferien? Eller blir jeg trukket for ferieukene? Jeg klarer ikke å bli enig med meg selv her, men hvis jeg velger å få ferien utbetalt i lønn, kommer det da oppå min vanlige lønn? Håper noen kloke hoder har greie på dette, evnt opplyse meg om hva slags forum jeg må legge dette innlegget. Takker for svar på forhånd :-)
ApriIbaby Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg tror ikke du får betalt i ferieukene dine. Det normale er at ferietrekk avregnes mot feriepenger i juni eller juli. Da får man lønn ( permisjonspenger i ditt tilfelle) minus 25 dagslønner pluss feriepenger. For meg ser det ut til at det ikke er regnet ferie på deg i denne perioden og at trekket derfor vil komme når du faktisk tar ferien. At trekket ikke er gjort henger kanskje sammen med at du ikke la inn ferieavbrudd i permisjonssøknaden din?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå