mmognr2 Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Nå har ammetåka gjort inntog, og jeg har heeeelt glemt hvilke sykdommer som er farlige for oss gravide. Er det noen som husker det? Lurer på om jenta vår har vannkopper og husker ikke om det er en av de sykdommene som er "farlige" for gravide. Har termin om en uke, så dette kan jo bli en utfordring hvis der er farlig!...
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 Hei, er i samme båt som deg. Jenten vår er inne på 3 dag med vannkopper. Vannkopper er farlig for den gravide/foster dersom mor ikke hatt vannkopper før. Har du deremot hatt det så er du immun, likeså foster som får antistoffer via deg og varer til baby er ca 6 mnd. Jeg har hatt det før så er ikke bekymret på den måten, men har termin om 6 dager og er kjedlig hvis jeg føder snart og ikke dattern vår kan komme på besøk på sykehuset=( De kan få nye kopper inntil ca 1 uke og må jo vente på at de siste koppene tørker inn før de kan i bhg og blandt folk igjen.... Så nå håper jeg på att han blir i magen til hun er frisk. Lykke til med deg!
mmognr2 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2008 Tusen takk! Får sjekke med mamma om jeg har hatt det, men jeg tror det. Har UL termin om 11 dager men tror pjokken kanskje kommer før så jeg får håpe at hun kommer seg kjapt! Men takk for hjelpen igjen!
Lilja121 Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 I følge pasienthåndboka er det mest farlig for foster i første halvdel av svangerskapet, men ikke bra for deg, uansett, da hvis du ikke har hatt det. http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=16407 Ellers er det røde hunder/rubella som er spesielt farlig, og her sjekker de jo rutinemessig om vi gravide har antistoffer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå