Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så Puls på NRK i går og det handlet om utroskap. Har du og mannen din snakket om hva som er utroskap og hvor grensen(e) går i deres forhold? Har dere et bevisst forhold til det eller er det et ikke-tema?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke snakket om det. Det er vel ikke et ikke twma, har bare ikke blitt snakket om.

Dere da blond?

Skrevet

Ja, vi er enige om at det vi ikke ville gjort om den andre var tilstedet er utroskap. Grensen går ved kyssing. Ville heller ikke tolerert langvarig flørting på sms og msn o.l med en annen kvinne. Vi er begge klar over hvor grensen går for den andre.

Enn dere da blond? :o)

Skrevet

Klart vi har snakket om det, og vi er begge enige i at en ikke gjør/sier ting en ikke ville gjort/sagt i nærvær av den andre :)))

Skrevet

Vi har snakket om utroskap mange ganger og er veldig åpne ang det.

Vi vet hvor grensene går for den andre parten.

Sambo er vel den som er mest forsiktig når det kommer til det. Han er sjenert og tar ikke kontakt med jenter som han ikke kjenner.

Jeg har alltid vært med guttene og er vel kanskje noen ganger litt nær grensen, men han har gitt beskjed et par ganger at han ikke liker det jeg har gjort.

Skrevet

Er det noe vi ikke aksepterer noen av oss, så er det utroskap. Det hører ikke hjemme i et forhold synes jeg. Er man glad i den man bor sammen med, så trenger en ikke å drive med andre.

Skrevet

Vi har snakket om det, ja. Det er ikke slik at vi har en liste over hva som er lov og ikke, vi har altså ikke konkretisert hva som er lov og ikke, men jeg tror at vi begge har en indre følelse av hva som er ok og ikke. Det handler ikke bare om hva som er greit for den andre, men også hva som er det for en selv.

Jeg stoler på magefølelsen som veileder for hva som er godtatt. Båndene mellom oss er sterke og virker preventivt i forhold til involvering i andre mennesker som kan lede mot utroskap. Om jeg slutter å ta han på alvor eller får behov for andre menn er det et signal til meg selv om at jeg igjen må vende meg mot han, at noe er skjedd som jeg må finne ut av og ta tak i. Det er forholdet vårt som er viktig og det viktigste for meg er at det fungerer slik at begge har det godt. Det er fokuset vårt og så lenge fokuset er der tror jeg det virker styrkende i seg selv og at det gjør andre mindre attaktive, iallfall er det slik jeg fungerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...