1881 Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Begynte på yrkesrettet attføring i august, søkte om stønad til barnetilsyn og dekning av transportutgifter, søknaden er enda ikke ferdigbehandlet, ja har sjekket at den er mottatt og at de har all dokumentasjon, men trenger de liksom 6 måneder på og behandle noe slikt? Trenger virkelig pengene og måtte prioritere en viktigere regning enn bhg så her sitter jeg på etterskudd med betaling av bhg/sfo som skulle vært betalt 15 oktober. Blir så oppgitt over nav og dette systemet, ikke hjelper det og purre på heller for dem er i en omstillingsprosess, men er det slik at folk skal gå fra gård og grunn fordi de er så innmari trege?
digger Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 Trodde de hadde max 2 måneder på seg. Har du mulighet å gå personlig å be om å få treffe saksbehandler? 6 måneder er helt urimelig, men det er ofte slik i det ofentlige at en må fikse opp i ting selv dessverre, men stå på, det lønner eg alltid:)
Tante Blås Squaw Skrevet 28. oktober 2008 #3 Skrevet 28. oktober 2008 Maks 3 måneder behandlingstid, står det i NAVs egne regler.
TreHjerter Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Huff ja, jeg føler med deg!!!! Har vært noen runder med dem selv, og funnet ut at det (dessverre) avhenger av ren flaks hvilket kontor du tilhører og hvilken saksbehandler du får!!! Men rent generelt er det helt hårreisende hvor lang tid noe som egentlig burde vært en ren rutinesak å ordne kan ta. Og det er jo en heltidsjobb i seg selv å få tak i riktig person for i det hele tatt å purre på dem, enten har de fri, sitter i møte, er på ferie, har gått for dagen, eller er rett og slett bare ikke på kontoret sitt.... Og er det noen som tar hånd om sakene til de som har fri/er på ferie?!? Neida, man må pent vente til de finner det for godt å komme på jobb igjen.... (er kanskje litt urettferdig her nå, men det ER frusterende å være på den andre siden, være helt i NAVs makt og komme så til de grader på etterskudd økonomisk for at de ikke klarer å holde tidsfristene sine) Det eneste jeg har kommet noen vei med er mase, mase, mase og atter mase.... Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå