dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Vi har begynt i deg med mme,er fortsatt noen mnd til frøkna begynner å spise mat. Er veldig spent på hvordan det blir å ha et barn med egen diett. Noen med erfaringer?
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 Kvifor skal du ha ungen din på ketogen diett? Kor gammalt er barnet.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2008 Fordi hun har en sykdom som krever det. Hun er 11 uker
dårlig ånde Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 diett uten karbo, eller med svært lite karbo.
Gøril og Jesper :) Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 Jesper har gått på ketogen diett, uten effekt. Har jenta di epilepsi?
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. oktober 2008 Hun har en sykdom som utløser epileptiske anfall. Får for lite sukker til hjernen og må derfor gå på dietten. Får gutten din medisiner nå da eller?
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 28. oktober 2008 #9 Skrevet 28. oktober 2008 Eg regna med at det var ein medisinks grunn for det. Men eg googla ketogen for eg viste ikkje kva det var og da fikk eg opp eplepsi og lurte på om det kunne bli påvist i så ung alder sida ho netopp hadde starta med mme. Var ikkje noko ann grunn til at eg spurte, lurte sida det virka som om det var ein liten baby. Kan eg spørre kva som skjedde for at dei fant ut av det?
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 28. oktober 2008 Hun hadde første anfall da hun var 1 uke.Da fikk vi beskjed på riksen om at hun drømte...frem til forrige uke hadde hun kanskje 3-4 anfall mens hun så fikk 12 anfall på èn uke... Vi dro da på legevakta og ble sendt rett til Ahus.Her har de tatt en del prøver, bl.a 3 spinalprøver:-(
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 28. oktober 2008 #11 Skrevet 28. oktober 2008 har ikke barn på ketogen diett, men er på det selv. nå vet jeg ikke om det er noen likheter da men... spennede dette her. når jeg er på ketogent kosthold så spiser jo kroppen av sitt eget fett, hvordan er det da med barn som ikke har noe særlig til overs? Eller blir det helt anderledes, og vet du hvor lavt barnet skal ligge på karboinntaket om dagen?
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 28. oktober 2008 Hun skal i tillegg få vanlig nan og det er det mye fett i.Men det skal jeg spørre ernæringsfysiologen om i morgen.Du sier noe der.... Vi har egentlig akkurat fått vite om det her så vet ikke så mye enda. Karboinntaket er jeg litt usikker på.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 28. oktober 2008 #13 Skrevet 28. oktober 2008 om man har en relativ "høy andel" av karbo og tilfører mye fett så slutter man jo å gå ned på ketogent kosthold også, sånn for voksene når man prøver å gå ned i vekt. er veldig interressert i fenomenet ketogen mat, så hadde vært gøy å blitt oppdatert etter dere har vært hos ernæringsfysiologen i morgen. håper alt ordner seg til det beste.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #14 Skrevet 28. oktober 2008 Bare å sende meg en PM å spørre hvis jeg glemmer eller ikke har tid til å skrive her. Er her egentlig ikke så mye.
Gøril og Jesper :) Skrevet 28. oktober 2008 #16 Skrevet 28. oktober 2008 Det er ikke bra for voksne å være på ketogen diett. Er du ikke på atkins dietten (S)TinkerBelle <3?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 28. oktober 2008 #17 Skrevet 28. oktober 2008 gøril nej, på ketolyse. og jo, det er bra for voksne. er ikke farlig, og kan ikke sammenlignes med feks ketosen som det er snakk om for diabetikere. spiser kun 15 gram karbohydrater om dagen, og mye fett som feks meierismør og dyrefett. best å sette seg litt inn i ketogent kosthold for voksne før man uttaler seg. jeg har mye bedre hud, mye bedre mage, mye mindre vann i kroppen, mye bedre humør, stabilt blodsukker hele dagen og mange andre ting jeg kunne ramse opp. kroppen min benytter seg av fettet mitt til å drive kroppen og jeg går ned i vekt, etterhvert skal jeg over på normalt lavkarbokosthold ala fedon.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 28. oktober 2008 #21 Skrevet 28. oktober 2008 Da skjønnar eg litt meire. Kan ikkje ha vert noko artig når det skjedde. Var godt at dei fant ut av det da. Får håpe det kommer til å gå bra med ho videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå