Gå til innhold

Julekalender til mannen din.. er dette virkelig vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, har aldri kommet på og gjøre dette.. kommer nok ikke til og begynne med det heller:)

Sikkert veldig koslig, men for meg holder det og gi kalender til barna:)

Er det vanlig og gjøre hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg ! Julekalender er for barna:)

Skrevet

Første året vi var sammen kjøpte jeg en julekalender med sjokolade i, for han hadde aldri hatt godtekalender som barn:) Kanskje vanlig blandt nyforelska, men jeg tror ingen av våre venner gjør det. Ikke de uten barn heller.

Skrevet

Det er vel ikke akkurat vanlig i den forstand at man forventer det. Men det er jo veldig hyggelig!

Jeg hadde blitt veldig glad hvis jeg fikk kalender. Jeg overrasket kjæresten min med kalender et år, og moren min et annet. Men det var jo ikke slik at noen av dem regnet med det. Da hadde det ikke vært like gøy!

Jeg vet om både kjærestepar og venninnepar som har laget pakkekalender til hverandre.

Men tror ofte det er like mye engangstilfeller som tradisjon

Skrevet

Nei,ikkje kalender.

Men påskeegg er et must hos oss!

Skrevet

Nei, voksne mannfolk kan klare seg uten ;-)

Skrevet

Så grei er jeg ikke altså. ;)

Men han skal kanskje få julestrømpe, vi får se hvor snill han har vært er år?

Skrevet

Tror ikke det er så veldig vanlig egentlig. Jeg gjorde det en jul til en eks, da var det fordi en kollega i kantinen snakket om at han (ja han!!) hadde laget til sin kjæreste, og det hørtes så koselig ut! Så jeg lurte på hvorfor jeg ikke hadde fått noe sånt, og fikk da høre at jeg kunne jo i tilfelle være først ute... :) Ble vel et eller to år jeg lagde sånn kalender. Da var jeg i 20-årene og nyforelsket. Til mannen min lagde jeg de to første årene vi bodde sammen - da var jeg også temmelig nyforelsket! De siste årene har han ikke fått, og i år blir det heller ingen pakkekalender på han. Ikke på småen heller, sparer det til neste år tenker jeg. Når han skjønner litt mer av hva som foregår.

Skrevet

jeg gjør det jeg :-)

Skrevet

Håper ikke det er vanlig og mannen min får ikke julekalender. Ha ha, er det mulig.

Skrevet

det er både mulig og koselig.... :-)

Skrevet

Hehe nei, det bli litt for mye synes jeg :) men julestrømpe kjøper jeg til oss alle da..

Skrevet

Jeg laget første jula vi bodde sammen, altså jula 2006. Da kjøpte jeg en på Rema til 10 kr eller noe, og tok ut brettet med sjokolade. Oppå sjokoladen festet jeg små lapper med 24 grunner til at jeg var glad i ham. Tror han syns det var litt søtt da :) Men har ikke gjort det siden, og i år blir det fokus på jentungen.

Skrevet

Vet om flere som lager til hverandre, men de har ikke barn.

Skrevet

Jeg lager både til begge barna, mannen min og til svigermor...:-) synes det er en koselig tradisjon..og begynner allerede i oktober å samle småting til kalenderen...!

Skrevet

gjorde det før vi fikk barn. var veldig koselig og han satte pris på det. var små tulleting, eller ullsokker, eller litt julesnop han kunne kose seg med på jobben. også et par flaxlodd tilfelle vi kunne bli rike også:)

nå holder det med å lage til snuppa.

men innhold til julestrømpene kjøper vi til hverandre da:) også hender det jeghar blitt overrasket med kindereggkalender(oi det fikk jeg lyst på nå- kjipt at babyen i magen har gjør så jeg ikke klarer å spise sjoko da :( søren ).

og falxlodd kalender pleier jeg å få av han:) blir like skuffet hver å rjeg altså- tror alltid jeg skal vinne.

• 1 måned senere...
Skrevet

min søster og jeg får alltid julestrømpe på juleaften;) da er vi hjemme hos foreldrene våre:) det er kjempe stas, og om samborene er med, får de også;) opp kl 07.00 for å se barnetv, og bare kose oss til juletrelysene og stemningen:) min søster er 28 og jeg er 21.. og dette er vår lille tradisjon:) ellers så syns jeg at alle i familien kan ha julekalender, det er jo bare kjempe kjekt:)))

Skrevet

Sambo fikk pakkekalender frem til jenta vår ble født.

Skrevet

Jeg har laga skikkelig pakkekalender til samboeren for første gang i år. Matilde er så lita at hun ikke har glede av kalender, og jeg hadde lyst. Jeg har også scrappa fyrstikkeskekalendere til tre venninner og broren min, og kosa meg med det. Som det ble sagt over her; det er koselig å gjøre sånt av og til når det ikke er forventa. :-)

Skrevet

Nei, har aldri hørt om voksne menn som har julekalender. Hos oss er det kun sønnen vår som har.

Skrevet

I år har jeg laget en julekalender til mannen min. Han får opplevelser meg meg og med meg og dattern vår . Dette får at vår siste jul sammen skal kunne huskes med gode minner og gledespunkter oppi alt det triste

Skrevet

Nei, gubben min får ikke kaldender, men han får juleströmpe på julaften :)

Skrevet

Hadde ikke skjedd her hos oss nei. Men selv får jeg enda julegaver fra mammaen min på søndag i advent.

Søsteren min laget og byttet julekalender med en veninne når de begge var single å bodde like i nærheten, men aldri hørt om de som gir mamma julekalender før dib. Jo de som kjøper en kasse øl med 24 småøl og mannen får ta en hver dag

Skrevet

Ja, det lager jeg til han :)

Vi lagde det faktisk i skolesammenheng. Går på interiørskolen, og holder på å lære meg dataprogrammer i den forbindelse, som er mye å sette seg inn i. For å lære det på en morsom måte, har vi laget kalendere til de vi er glad i :)

Det er jo ikke som en barnekalender da. Det er en forside med bilder av oss, juletre og julelys, med luker jeg har laget personlige baksider på. Det kan være massasje i en halvtime bak en, eller bildet av et kjøleskap bak en annen med teksten: "her må du lete". Og der ligger en liten gave til han osv. Veldig personlig, og jeg syns deter veldig koselig å vise at jeg setter pris på min kjære i de anledninger som byr seg. Har pleid å gjøre dette før også, fordi jeg selv hadde satt pris på å bli behandlet slik :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...