Sjokoladefrik Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Skal på bursdagsfest hjemme hos venninne, og babyen på 2 mnd skal være med. Har lyst til å ta meg et glass vin til maten, og kanskje en Baileys eller to... Tenker å ha med ferdigpumpet melk på flaske, så den saken er grei. Men er det egentlig greit å ha med babyen på fest og bli litt "på en snurr"?? Kommer ikke til å drikke meg full, og festen blir rolig og kort og kun med gode venner. Er det uansvarlig? Hva gjør dere?
Zitro Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg hadde ofte med meg babyen min på fest jeg. Men jeg drakk ikke da pga jeg måtte amme siden hun ikke tok flaska. Synes ikke et var noe i veien å ha henne med sant det var rolige, siviliserte former for fester. Slike fester som jeg visste var mer eller mindre fyllefester holdt jeg meg unna da.... Hadde jeg skullet gjort som deg, hadde jeg holdt meg til 1, maks 2 glass vin, ikke noen shoter.. husk man tåler lite så rett etter en fødsel og babyen tåler heller ikke store mengdene alkohol i melka så tidlig.
hamsterpia Skrevet 28. oktober 2008 #3 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg hadde aldri gjort det. Synes ikke det hører hjemme i det hele tatt å ha med baby på fest. Jeg kan gjerne ta meg et glass vin etter at barna har lagt seg, men da er vi hjemme og ikke på fest. Jeg ville enten skaffet barnevakt eller blitt hjemme (helst det siste for min del, for jeg hadde ikke klart å reise fra en 2 mndr gammel baby). Fest er for voksne.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg hadde ikke gjort det. Synes ikke det er riktig å drikke så man blir "på en snurr" når man har ansvaret for barn.
Mille** Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 Kunne ikke falt meg inn. Men vi er jo forskjellige da. Hva med å skaffe barnevakt?
Zitro Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 Må definerer ordet "fest" for oss her... dvs sammenkomster med noen av vennene våres, hvor man spiser en bedre middag og snakker sammens. Ingen høy musikk og "rølpefyll". Så en fest for oss, var liksom ikke værre enn å ta med babyen på kafe en formiddag... Visste jeg at det var mye musikk og slik så ble vi selvsagt hjemme.
Nattinatta Skrevet 28. oktober 2008 #7 Skrevet 28. oktober 2008 for min del er det forskjell på fest og samling med få gode venner som tar seg vin og bailyes... synes ikke det er noe galt å ta med babyen til venner der det er rolig rundt han. men fest med høy musikk og skrik og skrall hører seg absolutt ikke hjemme... Og jeg håper at du kjenner deg selv såpass at du tar det rolig med alkoholen, og ikke blir full eller for mye på en snurr.... husk at babyen din er 100% avhenging av deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå