Smock Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Har for alvor begynt å se oss om etter barnevogn, men blir ikke klok på hva vi skal velge... Kanskje du er godt orientert i "vognjungelen" og har erfaringer og noen gode råd...? Skal ha duo eller kombivogn med romslig bag. Har termin i begynnelsen av mars og bor nordpå (kaldt!) så trenger en vogn med god plass til voksipose. Vogna må fungere bra på snø- og slapsføre og derfor helst ha 4 store gode hjul. Min kjære er høy så håndtaket må kunne stilles inn slik at vogna passer like godt å trille for en på 1.90 som 1.60. Har bil som vi er avhengige av her vi bor så vogna må være grei å frakte i bagasjerom (har stasjonsvogn med ganske god plass da). Er aktiv og glad i å være ute så vogna kommer til å brukes mye til å gå tur - trenger ikke noen typisk "storbyvogn". Ønsker at den skal være stabil og solid slik at den også holder til eventuelle barn nr.2 og 3... I og med at den forhåpentligvis skal brukes til flere ønsker vi å kjøpe ny vogn til førstemann. Har sett på Emmaljunga edge duo combi med sportsunderstell. Bra siden den har teleskophåndtak og er stor og romslig. Men har også hørt at den er ganske tung - og ikke minst er den dyr! Ble langt dette her, men blir glad hvis noen har tips og råd som er greie å ha med seg når man skal velge
Maf og lillemann Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 glad jeg er ute av den jungelen altså! hehe, endte selv opp med emmaljunga mondioal duo combi. her er ihvertfall en nettside som er grei: http://www.barnevognguiden.no/ ellers gikk vi litt rundt hos forskjellige forhandlere og forhørte oss og "kjente" litt på de forskjellige vognene, samt plukket med brosjyrer.
Smock Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2008 Takk for tips om nettsiden... denne har jeg faktisk ikke vært inne på før... sitter med en haug med brosjyrer, men ikke så lett å bestemme seg ut fra det man ser på papiret. de har så få vogner inne hos forhandlerne her så må nesten bare ta sjansen ut fra det man hører :-/ Er du fornøyd med din mondial da? Den er jo ganske lik edge duo vogna... synes nesten designet på mondial er finere enn på edge duo'en.
Maf og lillemann Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 ja, vi synes mondialen er helt super! - men nå skal det jo sies at vi har jo egentlig ikke prøvd den ennå! eneste minuset må jo være at er litt stor og tung, og ganske dyr- men emmaljunga er jo veldig god kvalitet, og siden vognen er så klassisk, så kan vi gjerne bruke den til flere barn.. tror mondial og edge er ganske like ja, men jeg synes også mondial var utseende messig finere =) du kan jo velge sportsunderstell til mondialen også Damen i butikken vi kjøpte den sa at hvis den var en sånn slags vogn man ville ha, så fikk man ikke bedre enn emmaljungas duo combi vogner- og hun ville tørre å påstå at de var bedre en simos. synd at de ikke har utstillingsmodeller i butikkene da, her i bergen føler jeg at de har de fleste vogner på utstilling. uansett, lykke til =) deilig å være ferdig med den tingen- alt det andre er liksom bare kos, hehe
lulu81 <3 på overtid<3 Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 vi bor og relativt langt nord, skal ha 10.mars, vi har valgt Simo Duo, den har justerbart håndtak, men sambo her er ikke så høy, 174:) så den fungerer fint for oss. Den skal være bra å trille så sent på vinteren, men vi bor veldig sentralt da. Håper og tror den blir bra, vi har kjøpt den brukt hos et vennepar og de var veldig fornøyd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå