plastblomst♀♂♂ Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 jeg fant en god oppskrift på tomatsuppe med bacon og spekekjøtt (tror jeg) på matprat.no.... Ellers har Rachael Ray en gr.sakssuppe som falt i smak hos snuppa mi. Husker ikke helt hvor mye av hver men: poteter, løk, squash og gulrøtter deles i småbiter og kokes i 1 liter kyllingkraft i ca 10 minutter. Hell over en boks med hakkede tomater. Kan sikkert krydre det litt mer også. Hun tok også og stekte revet ost på en måte sånn at de nesten ble chips og hadde ved siden av.
Shabby Cheap Chic Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2008 Oi, det hørtes godt ut... Ostechips.. Namnam:)
Silje`mor Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Er veldig gla i denne: 6paprika(helst to i hver farge), 3løk og 2feddhvitløk surres blankt i olje. Ha i : 2bokser hakket tomat ca 1.l med kraft/buljong 8-10 poteter i terninger ca 300gr røkt pølse. 1ss paprikapulver 1ts organo smak til med salt og pepper. Kokes til potetene er møre. Kjempe fin å fryse:)
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 Gulrotsuppe. Fres løk og hvitløk i en gryte. (minst 2 fedd hvitløk og 1 løk) Ha i ca 1 kg finkuttet gulrot og 1/2 kg poteter (delt i små biter) Hell over i overkant av 1 liter vann og tilsett 2 stk buljongterninger. (jeg bruker "Klar kjøttsuppe" ) La koke i ca 15 min. Mos med stavmikser til en glatt suppe. Smak til med salt og pepper og creme fraiche eller kesam. Serverer av og til med stekte kjøttpølser (i biter) ved siden av, eller sprøstekt bacon, sprøstekt pepperoni eller lignende... Nammesuppe som hele familien liker. (Ser at det ligger en (nesten) identisk suppe som denne på forsiden av matprat nå.... bare at der serverer de med stekt svinekjøtt.... det er sikkert også veldig godt) )
Prinsessemamma x 2 Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 Chilisuppe: 1 hel høne kokes i minimum 2 timer Kjøttet tar ut og legges tilbake i kraften Tilsett: 1 løk 1 paprikamix 1 rød + 1 grønn chili 1 boks hermetiske tomater med chilismak Hvitløk etter smak Hønse + grønnsaksbuljong etter smak Tilsettes mot slutten av koketiden 1 boks champinjong 1 boks mais Enjoy!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå