Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Er så drittlei av å få inn sykmeldinger på filleting!!! Er det ingen som tenker på kollegaene sine lengre? Eller på at kundene, og de rundt også skal ha det bra? Alle kan for f()/%&)(aen blir sjuk, men for bare filleting????? Drittlei!!!!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 Helt enig! Sjukeordninger er til for de som sirkelig blir sjuke, men det blir tøyd utrolig langt. Vet om mange som gir egenmelding hvis de er fyllesjuke, f.eks eller bare forkjøla. Hva med å heller ta det litt med ro på kvelden noen dager før man blir skikkelig frisk? Jeg har ødelagt mange kvelder nå i høst og ikke fått gjort noe av det jeg skal. Hvis jeg kjenner det skurrer i halsen og at ting går litt trått avlyser jeg avtaler og tar meg en kveld inne på sofaen med varme, te og masse, masse vann. Det føles ganske unødvendig der og da, men jeg har bank i bordet ennå ikke blitt utslått selv om både samboer og venner har vært helt sylta og hjemme fra jobb.
Gjest Tale30 Skrevet 28. oktober 2008 #3 Skrevet 28. oktober 2008 Her høres det ut som om noen blander sykemelding og egenmelding?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Hvordan vet du at det er filleting? Må man jo til lege for å få sykemelding (ellers heter det egenmelding) og da har han/hun vurdert det som alvorlig nok.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 Hva med smittefaren? Jeg har selv blitt syk etter at syke kolleger har kommet på jobb og det er ikke gøy!
Himmel og hav Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 Hvordan vet du at det er filleting? Så vidt jeg vet så står det ingen diagnose på de papirene du mottar, og det kan jo tenkes at den ansatte ikke forteller deg nøyaktig hva som feiler dem. Jeg har selv blitt syklemldt etter et fall på tur som endte med en kjønnsleppe på størrelse med en tennisball, så jeg verken kunne sitte eller gå, men jeg følte ikke akkurat for å fortelle det til sjefen min (som unektlig ville moret seg både stort og lenge), så jeg sa at jeg hadde vrikket ankelen. Og med den holdningen du tydeligvis har til folk som blir syke, kan det vel fort hende at man ikke ønsker å fortelle deg sannheten...
lille spira Skrevet 28. oktober 2008 #7 Skrevet 28. oktober 2008 Hihi-.. Nå måtte jeg jammen le! - Kan liksom se for meg reaksjonen til sjefen din, spesielt hvis det er en mann... Haha.. Dette var dagens
Himmel og hav Skrevet 28. oktober 2008 #8 Skrevet 28. oktober 2008 Sånn i ettertid er det en litt artig historie ja! For å si det sånn så har jeg sluttet å klatre over gjerder...
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #9 Skrevet 28. oktober 2008 HAHAHA!! sorry, Himmel og hav, dette er det desidert morsomste jeg har hørt i dag! Ah, det var godt å flire litt!! :-D Håper det går bra med tennisleppen, da!
Himmel og hav Skrevet 28. oktober 2008 #10 Skrevet 28. oktober 2008 Det går bra! Er noen år siden nå, men det var en god stund hvor helgekosen besto av KUN potetgull og bamsemums...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå