Gå til innhold

har lyst til å ende alt, men klarer ikke..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrevet flere innlegg her om at jeg er deprimert osv, men nå.. føler jeg at jeg blir bare så dårlig at jeg er nødt til å gjøre noe, orker ikke smerten mer.. Jeg har så lyst til å ende alt, veldig lyst.. alt skal være så himla vanskelig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hva, du ser det ikke nå, men du kan få et godt liv du også til tross! Oppsøk hjelp!! Håper du kommer deg ut av mørket!

Gjest Sauen ruger for harde livet
Skrevet

KJære deg, finn noen som kan hjelpe deg - for det finnes en løsning på dette!

En ting har jeg lært gjennom livet, og det er at problemer bare er midlertidige - uansett hvor vanskelig det er å innse det.

Jeg har selv vært der, og jeg har selv kjent folk som har vært langt nede, men det finnes hjelp!

Snakk med hvem som helst - lege, psykolog, helsesøster, mannen din, en venninne, din mor - hvem som helst som kan hjelpe deg å ta tak i dette.

Jeg vet at turen til legen er utrolig lang, og at styret med legetimer og psykologer, medisiner og hele bestyret virker uoverkommelig og forferdelig stressende, men jeg er sikker på at når du tar det første skrittet, kommer du til å føle deg veldig lettet!

Mine tips til deg, utenom å få hjelp:

-Skriv ned hva det er som plager deg. Er du deprimert uten grunn, eller kan det ligge noe bak? Kan det skyldes økonomi, mishandling, mye styr og stress i livet, mobbing?

-Få noen (f.eks mannen) til å ordne opp i praktiske ting. Depresjoner blir 1000 ganger verre hvis huset er rotete og regningene ligger ubetalt.

Og sånn blir det fort når man er deprimert

-Hvis du syns det er vanskelig å skulle fortelle legen hva som er galt, kan du skrive et brev eller sende en mail, der du forklarer. Så slipper du å måtte "pugge" samtalen, men kan bruke tid på å skrive ned det du vil få sagt

Jeg regner med at du har barn eller er gravid siden du skriver her, og du vet jo selv innerst inne at barna dine trenger en mamma som har det bra. Bare du kan ta det skrittet som trengs for å få hjelp!

Skrevet

det gjør så sinnsykt vondt, jeg har rotet nok nå og jeg klarer ikke å gjøre noe riktig.. dere skulle bare visst hvor dypt jeg har sunket.. jeg har lyst til å forsvinne nå, gå et sted ingen kan finne meg.. det gjør så vondt..

Skrevet

Du er ikke den eneste som har det slik eller som har hatt det slik. Jeg skjønner at det ikke betyr så mye for deg at andre har kommet seg gjennom det samme når du ikke kjenner at det gjelder deg.

Ta kontakt med fastlegen din i dag og ring mental helse, det er kanskje det viktigste du kan gjøre for deg selv i dag. Du må få pratet med noen flere enn dem som leser innleggene dine. Ikke utsett det.

Skrevet

Ring legen. Vet det ikke er lett, men bare gjør det, for da får du hjelp, slik at det blir en løsning på dette. Du trenger hjelp i dag.

Jeg har prøvd det du snakker om, så jeg vet litt om det. Og selv hvor vanskelig det kjennes å være deg i dag, så skal du vite at du sårer så utrolig mange med det du tenker på. Tenk på de som finner deg etterpå.....

Og du skal vite hvor mye glede du kommer til å gå glipp av, om du klarer det.

Jeg vet, for hadde jeg klart det dengang, så hadde jeg ikke hatt og opplevd alt det gode jeg har i dag. Og det var ikke noe jeg tenkte på da..... Det har jeg sett i ettertid.

Der er alltid håp, og husk at bak alle de sorte skyene, så er faktisk himmelen blå:)

Skrevet

Vær så snill, få hjelp. Broren til mannen min tok sitt liv og du aner ikke hvor mange mennesker det går ut over. Du aner ikke ringrvirkningene. Vi er mange som sliter, mange som er blitt deprimerte. Man tar med seg så mange andre i fallet. Om du har barn, så få hjelp for barnas skyld. Rekk ut en hånd og noen vil se deg.

Masse lykke til videre. Blir så trist av å lese om deg:(

Skrevet

Du har jo tatt det førte steget og bedt oss på "DiB" om hjelp..Må da seriøst føles tryggere å snakke med en lege om dette problemet enn her inne hvor all mulig slags dritt kan bli slengt tilbake??

Har du turt å "spørre oss" så tør du å kontakte lege vettu :o)

Sett igang NÅ!!!!!

Skrevet

Fælt å høre.Men som jeg sier til barna mine så kan en ALLTID få hjelp om en har det vondt,ALLTID.

Det føles nok ikke slik for deg slik jeg skjønner,men du har nok ikke fått rett hjelp enda.

Ikke gi opp for du kan få det bra du og.

Har du noen nye du kan prate med? Det kan være en nabo,veninne eller kollega. Ofte kan hjelpen komme plutselig utenfra.

Hvis du har problem med å ta kontakt med noen kan du jo ringe anonymt forskjellige steder.

Ikke gi opp..vær så snill!!!

Skrevet

Du har garantert ikke gjort så mye galt som du tror.Vi er eksperter på å straffe oss selv...men heldigvis flinke å tilgi og.Uansett så finnes det håp og hjelp...ikke gi opp vennen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...