Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På lista over ting å forakte har vi i dag kommet fram til Frimurern og alle andre avarter av losjevesenet. Rent bortsett fra det uhyre latterlige ved at man som voksen presumptivt ansvarlig mann, far, bestefar har behov for å smykke seg med røvertitler som

"Høyt opplyst St. Johannesloges betrodde bror, ridder av Purpurbåndet",

kan jeg ikke si at at jeg får spesielt mye respekt for vedkommendes dømmekraft eller tro på vedkommendes uhildethet i tjenesten. De fleste er ferdige med å lage hemmelige klubber i åtteårsalderen, og kan deretter le av Tommy og Tigerns hemmelige hytte i treet der de har lange titler og jenter er forbudt. At de har en pseudoreligiøsitet i statutter og titler hjelper ikke akkurat i det store bildet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste jeg vet er at jeg bor rett vel det lokale Odd Fellow bygget, og det er helvetes irriterende hver gang de har møte, for de tar opp alle parkeringsplassene.

Min bestemor er forøvrig medlem av Rebekka, og jeg har et sterkt innstrykk av at hele greia dreier seg om å ha en unskyldning for å spise kaker og drikke kaffi (og holde en og annen innsamlingsaksjon)

Skrevet

Amen.

Gutteklubben ditgrei hei hei, men bare om du er en av oss. Ut over det så pisser vi på deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...