Gå til innhold

Sluttet hos psykologen men dem ringer opp fordi.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette vanlig? Jeg har gått til behandlig hos en psykolog i 4mnd men følte at dette egentlig ikke gidde meg noe særlig annet enn utgifter. Sliter med angst og fastlegen anbefalte at jeg prøvde medisiner og psykolog. Medisinene hjalp egentig lite så jeg så egentlig liten vits i og bruke dem og egentlig liker jeg ikke slike medisiner heller. Avsluttet behandlingen hos psykologen uten og vasle fra og nå driver dem på kontoret og ringer tilbake. Er dette vanlig? I brevet sto det jo at hvis jeg ikke møtte opp fikk jeg ikke tilbud om ny time før det var ny anbefaling av fastlegen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

aner ikke.. men kan du ikke bare si at det ikke er aktuelt nå da?

Skrevet

Det kan være at de er bekymret for deg? Bestill en time for å snakke om hvordan du har det og avslutt på en mer ryddig måte. Det kan tenkes at psykologen kan hjelpe deg på en annen måte? Man merker ikke bedring etter første time. Å gå til psykolog er som oftest et langtidsprosjekt.

Skrevet

Når du ikke gidder å møte opp til avtalte timer er det vel ikke rart at de ringer deg. Det er normal folkeskikk å gi beskjed hvis du ikke ønsker behandling. Det er mange som ønsker timer til psykolog, og det er trist at de må vente enda lenger på time fordi personer som deg ikke gir beskjed. Skjerp deg!!!

Det virker ikke som du har så mye innsikt i egen sykdomssituasjon. Verken tabletter eller samtaler med psykolog er en vidunderkur som virker med en gang. Ting tar tid.

Virker ikke som du ønsker hjelp for problemene dine

Skrevet

Du kan etter 4 mnd si at det ikke hjelper? Det blir ofte verre før det blir bedre. Har selv gått til psykolog i maaaange år, og først nå er jeg merkbart bedre. Det er frekt av deg å ikke gi beskjed om at du har sluttet. Psykologer har lange ventelister og du kan vise normal folkeskikk å gi beskjed slik at andre slipper til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...