Gå til innhold

Til dere som handler inn til baby.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil bare skrive to linjer om hva jeg har klart meg fint uten. Ikke fordi jeg ikke mener at folk for ha hva de vil, men det er mulig og klare seg med mindre.

Termometer til badekar.

Stellebord.

Lekegrind.

Vogn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

seng og klær er også litt unødvendig egentlig..

Skrevet

stellebord og vogn har jeg vært (og er) veldig avhengig av. Kunne sikkert klart oss uten vogn når jenta var bitteliten hvis vi hadde hatt bil for man kommert langt med et godt sjal og en mei tai. Lekegrind må jeg si meg enig i at var en uting. Kunne dessuten spart meg for å gå til anskaffelse av sprinkelseng.

Skrevet

For det første, det der er mere enn to linjer. -pirker-

Vogn ser jeg på som en absolutt nødvendig ting. for jeg har overhodet ingen planer om å sitte på barnimagen hele dagen når babyen kommer. Da skal jeg ut å gå tur. Og da ser jeg på det som en nødvendighet å ha en god vogn babyen kan ligge i...

Vet ikke helt hva du egentlig mener med dette innlegget, for det må være opp til envher enkelt hva en behøver til babyen. Hvis noen ønsker å ha et termometer til badekaret, la de få ha det.

Skrevet

jeg hadde klart meg uten det der....hadde savna stellebord...

men hadde blitt gal uten vogn.... hvordan komme seg ut på dagene å få frisk luft nå om vinteren???

kanskje du sitter inne på dib hele dagen, men jeg MÅ ut en tur i løpet av dagen både for meg og babyen sin del:)

Skrevet

Man trenger faktsik ikke vogn for å gå tur da. Jeg og lillebopen går ihvertfall masse tur uten vogna og det har vi gjort hele tiden. Hun sover godt i sjalet eller koser seg på ryggen i en mei tai. Ikke noe problem det. Mye bedre å gå tur uten vogn for man kommer frem overalt:)

Skrevet

Jeg kunne også fint klart meg uten de tingene du nevner, men livet blir unektelig mye lettere når man har stellebord og vogn. Kunne heller kvittet meg med gulpekluter, tåteflasker, smokker, badekåpe, brystpumpe og en god del babyklær. Lekegrind og termometer til badekar har jeg ikke hatt, så det vet jeg ingenting om.

Skrevet

Klarer meg kjempe fint uten stellebord. Liker bedre aa skifte paa gulvet. Fint med en traad om hva som ikke blir brukt. Utstyrslistene er jo ofte fulle av ting som ikke er nodvendige. Flott om vi kan bidra litt til vaar lille blaa planet.

Skrevet

Dette er nok et tulle-innlegg for å provosere!

Skrevet

FletteMette&DenLangeMelkeveien....:

til min nyfødte baby vil jeg ha vogn så det blir lunt og godt nå på høsten og vinteren....her jeg bor ute ved havet regner det sideveien og blåser selv den fineste sommerdag!!!

så jo, jeg trenger FAKTISK vogn for å gå en tur!!!!

og når du kommer deg ut av byen og kjøpesenteret så er det ikke noe problem å komme seg frem OVERALT med en vogn:)

Skrevet

Mulig det er et innlegg for å provosere, men her ser jeg virkelig ikke hvordan noen skal klare å bli provosert. Synes det var et bra innlegg jeg.

Skrevet

Nå går jeg sjelden tur i byen da ettersom jeg bor i skauen.

Skrevet

Fikk selv alt for mye babyklaer, skulle ikke ha kjopt noe selv om jeg hadde vist det. Skammer meg nesten litt. Fretex vil iallefall faa mange ting som fremdeles har lapper paa.

Skrevet

hellande...

hva som er nødvendig eller unødvendig er veldig inviduellt vel?

sikkert en del som faktisk ikke har hatt særlig behov for vogn, og sikkert en del som har gjort et kjempesmart kjøp når dem kjøpte lekegrind.

det er altså mye man ser på som ikke nødvendig, men som kanskje andre ser på som nødvendig (for de har faktisk hatt bruk for det eller hatt glede av det)

Skulle nesten tro vi alle var helt like, bodde i like hus og kjørte like biler. - siden noe kan påberope seg retten til å bestemme hva som er nødvendig/ikke nødvendig.

Skrevet

Det er vel ikke sånn at noen bestemmer hva som er nødvendig. Som du sier, alle er ikke like. Akkurat som at noen har behov for å vite hva andre syntes var unyttig, og noen ikke har det behovet.

Skrevet

Hadde ikke overlevd uten vogn.

Stellebord hadde vi ikke (brukte sånn matte på vaskemaskinen, og den hadde jeg heller ikke greid meg uten.

Jeg har hørt mange si at lekegrind er unødvenig og lite brukt. Derfor valgte vi og ikke kjøpe til nr. 1. MEN må si jeg savnet det veldig når barnet var i krabbe alder. hadde vært fint å ha et sted å gjøre av barnet om man f.eks skal på do. Så vurderer å kjøpe det nå..

De tingene jeg aldri fikk bruk for: Bleiebøtte, stelleveske (altså jeg tenker da stelleveske i form av kjempedyr veske designet til akkurat dette formålet) en hvilken som helst veske duger.

En annen ting er sånne engangs stelle underlag (ikke akkurat den store invisteringen da men, hehe) vi kjøpte en sånn pakke da hun var nyfødt, den ligger fortsatt uåpnet i "stelleveska" hun er nå 17mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...