Anne-B. Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Refererer til et annet innlegg her inne ang. ting som matcher. Skal jeg velge bort noe jeg liker, fordi det blir for main stream? Konklusjon (uten å ha problematisert emnet i det hele tatt): Smak og behag er som baken; delt og kommer i flere tusen forskjellige former. Ergo er det nyttesløst å diskutere, det er faktisk ikke verdt å mene noe om. All ekstra energi kan man bruke på samfunnsproblemer, da vi jo en gang skal dø og overlate vårt skaperverk videre til våre barn.
cherry coke Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 Smak er jo ikke noe å diskutere=) For man er forskjellige. Men jeg lagde det innlegget kun av nyskjerrighet over hva andre liker/ikke liker. Om du har side 127 i ikeakatalogen i din stue, så rekner jeg med at du liker det?=) Det var ikke meningen å skape diskusjon, men måtte bare se om det var kun jeg som var merkelig siden de fleste jeg kjenner har en slik smak..
cherry coke Skrevet 28. oktober 2008 #3 Skrevet 28. oktober 2008 Dessuten er det mange nytteløse ting å diskutere i verden. Her inne diskuteres det jo mye om bruk av sete, våtservietter, Reima osv. Ikke bare verdensproblem som man kan snakke om.
MintCondition Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Så fordi man ikke har lik smak skal man ikke kunne diskutere det, eller ha en mening om det, fordi det er uviktig i det lange løp? Det er jo nettopp fordi man ikke HAR lik smak at ting kan diskuteres, hadde alle likt den siden i Ikea-katalogen (for å fortsette med eksempelet ditt..) hadde det jo ikke vært noe å diskutere? Det er mye man kan diskutere og være uenige i, som har en egenverdi SELV om det ikke er "samfunnsproblemer". Man kan ikke kun diskutere kommuneøkonomi og bistandshjelp heller.
Anne-B. Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. oktober 2008 Om du har skapt diskusjon, så skal du bare være stolt av det. Jeg laget ikke dette innlegget fordi jeg føler meg støtt på noe vis, jeg vet faktisk ikke hva som befinner seg på siden 127 i katalogen, og jeg tviler sterkt på at det er noe av det som befinner seg i min stue. Selvfølgelig, om Billy bokhyller står på den siden, så er det noe annet. Det er sunt å være åpen for å godta andres smak som det den er; andres smak. Det er også sunt å være nysgjerrig. Folk liker så mye rart, og da mener jeg forskjellig. Folk diskuterer andres smak hele tida, eller i det minste syns noe om absolutt alle andres smak, det er derfor betegnelser som "harry" og "distingvert" finnes.
Anne-B. Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. oktober 2008 Det har du rett i. Det fins jo ting som jeg interesserer meg for, som ikke er verken til nytte eller i veien for samfunnet, men som har en verdi for meg. Jeg fikk vel ikke presisert at det jeg syns er uviktig, er negativ synsing. Om det får deg til å føle deg bedre at A ikke kan kle seg, etter dine standarder, så er jo det fint for deg, men hvilke nytte har det i seg selv?
cherry coke Skrevet 28. oktober 2008 #7 Skrevet 28. oktober 2008 Vil ikke si at innlegget mitt var negativt. Og jeg siktet heller ikke til noen spesielle. Folk må kle seg og innrede hjemmet sitt akkurat som de vil for meg. Det viktigeste er at de trivest. Hva jeg mener er revnende likgyldig=) Bare ett lite overfladisk og uinteresant innlegg fra min side.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå