allegodeting er3 Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Er det noen som vet om en har det??
mamman til pia, eli og mari Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 vet du det aner jeg ikke men håper da for all del ikke det, selv påført smerte fortjener ikke sykemelding, og hvorfor endre på kroppen som man har fått utdelt
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 28. oktober 2008 #3 Skrevet 28. oktober 2008 Det spørs vel litt hva slags operasjon det er. Om det er medisinsk grunnlag bak, og ikke en ren "skjønnhets operasjon" har man vel krav på sykemelding. Ei venninne av meg som la inn silikon fordi hun "ville", fikk ikke sykemelding for dette og måtte bruke ferien sin. Ei annen venninne fjernet mye av brystene grunnet veldig store bryster og ryggproblemer. Hun fikk dekket dette av staten, fordi det var medisinsk nødvendig, og hun fikk og sykemelding for tiden hun var borte.
kleine Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Hei alle gode ting er 3. Kommer nok litt ann på... Men er det f.eks silikon man skal legge inn får man ikke sykemelding. Men om man får innvilget operasjon pga for store bryster og at man har belastningsskader grunnet dette kan man få SM, hvertfall når operasjonen er dekket av trygden.
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 Det er dette jeg mener og! Så lenge det er dekket av trygden får man vel sykemelding. Om man gjør det på egen bekostning må man ta permisjon eller ferie.
Herkules Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 Det er ikke slik at det er en automatikk i at man MÅ få operasjonen dekket av det offentlige for å ha rett på sykemelding Bla kjenner jeg til at man har hatt operasjoner knyttet til plager ,men som ikke myndighetene dekker I disse tilfellene kan man likevel få sykemelding om fastlegen din vurderer at denne operasjonen er nødvendig for deg. Så selv om man bekoster det selv, kan man ha krav på sykepenger.
mamman til pia, eli og mari Skrevet 28. oktober 2008 #7 Skrevet 28. oktober 2008 seff er det helsemessig og legers anbefalning så syns jeg det e grett med sykemelding
Katsi Skrevet 28. oktober 2008 #8 Skrevet 28. oktober 2008 Nei, med mindre det er medisinsk nødvendig gir det ikke rett på sykemelding. Vet det er noen leger som gjør det likevel, noe som provoserer meg skikkelig... Er nok litt farget av at jeg er selvstendig næringsdrivende og arbeidsgiver selv og ikke er interessert i å betale for f.eks puppene til mine ansatte Men det at noen gjør det er jo i bunn og grunn misbruk av alles skattepenger...
M@mm@ til 6 småtroll <3 Skrevet 28. oktober 2008 #9 Skrevet 28. oktober 2008 Godt spørsmål, og jeg har ærlig talt ikke noe svar på det. Ville bare komme med et innspill; min mann "fikk" laseroperert øynene sine, da han hadde dårlig syn. Dette gjorde han privat, og måtte da dekke operasjonen, reisen etc selv. Men, han fikk sykemelding fra legen som opererte på den private klinikken, slik at han fikk utbetalt sykepenger for den tiden etter operasjonen hvor han ikke kunne være i jobb.. Han får imidlertid ikke sykemelding for å dra på etterkontroller ( 7 timer reisetid t/r), så dette har bydd på litt problem, da han jobber i ukedagene, og laserklinikken har stengt på lørdager).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå