Gå til innhold

Dra til legen i dag pga mulig øyekatarr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På søndag hadde jenta mi på 3 år en del puss i øynene, og noe sammenklistret øye. Jeg sendte henne i bhg, da jeg ikke tenkte noe mer over det enn at det sikkert var sti. De ringte og ba meg hente henne utover dagen pga trolig øyekatarr, og det var jo riktig av dem å ringe. Jeg har nå lest litt om øyekatarr, og skjønner nå at de ikke skal være i bgh ubehandlet. Jeg ringte til legen, og fikk time i dag. Så nå er vi hjemme.

I morges våknet hun med helt sammenklistrede øyne, men etter det har hun vært helt fin. Jeg har time kvart over ett, og usikker på om vi skal dra. Er skeptisk til antibiotika, men hva hvis dette blusser opp igjen i morgen? Da har jeg sagt nei til timen i dag, og det blir enda flere fraværsdager fra jobb.......Men samtidig virker jeg kanskje overhysterisk hvis jeg møter hos legen og alt ser fint ut nå......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta turen du. Du kan jo velge å ikke bruke øyedråpene, men det er greit å ha resepten dersom det blusser opp igjen. Kloramfenikol virker bare lokalt så det er ikke like ille å bruke som annen antibiotika.

Skrevet

Takk for svar. Ja, du har et poeng der. Vi tar en tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...