Gå til innhold

Gravid etter SA....dette sa legen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på første kontroll i "min" uke 9. Legen mente jeg bare var i uke 7 fordi jeg måtte regne med en syklusforskyvelse etter SA på 2 uker. Han ville ikke forandre på dette selvom jeg sa at dette var umulig. Da måtte jeg ha positiv graviditetstest etter 16 dager + at jeg ble kvalm en uke før jeg skulle ha visst at jeg var gravid. Han ville ikke ta prøver, gu eller noe fordi det var for tidlig. Han ville tom. forandre ultralydtimen jeg har fått på sykehuset fordi det vil være for tidlig.

Jeg ble litt provosert altså. Prøvde å spørre om en tidligere ultralyd for å konstantere termin, men ikke tale om. Det har jo mye å si med permisjonspenger osv. at datoen er riktig. Men de forandrer den kanskje på ultralyden!

Noen som har opplevd det samme og hvor din termin har vært riktig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ringte til jormor og ba om UL jeg, og det fikk jeg.. var der idag:) skulle få en ny en om 2 uker også..:)

ring jordmor!!:)

Skrevet

RIngte du jordmor på sykehuset eller lokal jordmor? Skal jeg jammen gjøre. Blir frustrert av liksom å være 2 uker kortere på vei.

Skrevet

Høres ut som denne legen har les noe i en bok, og siden det står der, så er det sånn!

En underlig fyr spør du meg. Når du er på UL i uke 18/19, som er den ordinære, setter de jo endelig termin, og den forholder de seg til "åkke som", blir interessant og se om legen din har tenkt og krangle med den også:)

Skrevet

Da jeg kom til ultralyd på sykehuset med første mann viste det seg at jeg ikke var lengre enn uke 15, trodde det var uke 17. Jeg fikk da en ny time til ul to uker etterpå. Stiller meg litt undrende til at han ikke bare kan sende deg til sykehuset for en vurd eller at du kan ta den timen du har fått på sykehuset. Ta kontakt med en jordmor og få en ny vurdering.

Lykke til!

Skrevet

Hørtes ikke særlig hjelpsomt ut, men i forhold til fødselspenger så får du ultralyd senere og det er denne datoen som vil gjelde ved søknad, så om det er derfor du ønsker det mest så er det bare å vente. Men om du ønsker det i forhold til å se babyen osv. for deg selv og babyen, så ville jeg ikke gitt meg i forhold til hva en lege sier. Husk - du kan også bare skifte fastlege om du ikke er fornøyd.

Skrevet

Høres ut som en idiot av en lege..

Når du faktisk har mistet i SA før, burde du få god oppfølgning denne gangen, og siden denne legen tydligvis ikke er interessert i å gi deg det, hadde jeg sagt ifra! Og kanskje byttet. Ta kontakt med jordmor, som helt sikkert vil sende deg videre for en tidlig UL så du kan finne ut hvor langt du er på vei :)

Lykke tiL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...