Gå til innhold

Noen studenter her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skriver en oppgave i SpesPed. Jeg bruker noen kilder fra nettet. Hvordan skriver jeg da kildehenvisning i teksten? Skal hele nettadressen stå der? Det ser liksom så rotete ut syns jeg.

Takk for hjelp! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer. Har dere ikke en manual for oppgaveoppsett? Spør skolen din.

Skrevet

nanvet på forfatteren, og år, samt fotnote med lenken i

bl bla bla. (hansen, 2007) 1

Skrevet

Det sto ikke noe om nettadresser i manualen for oppgavesettet. Derfor ble jeg så usikker.....

Skrevet

Da hadde jeg mailet og spurt, evt googlet etter fullversjonen av det oppsettet utdanningen din bruker (Chicago Manual of Style etc).

Skrevet

De aller fleste skole har oppskrivft på hvordan de vil ha oppgavene skrevet. Her skriver vi etter MLA metoden, vet det er ganske forskjellig fra sted til sted.

Skrevet

Når vi skriver oppgaver, har vi fått beskjed om å skrive navnet på siden vi har hentet artikkelen, eller hva det nå er, fra, og føre opp link, dato og klokkeslett for når vi lastet den ned / skrev den ut, i kildereferansene.

Skrevet

I selve oppgaveTEKSTEN skriver jeg kun navn + årstall. Sånn: blablablabla (navn årstall). MEN; i kildelisten skriver jeg det sånn som det skal + at jeg i linjen under legger inn fullstendig nettadresse.

Jeg pleier også å kommentere disse i den delen av metodedelen hvor man beskriver innhentingen av kilden (feks database + søkeord). Dersom jeg har funnet noe på google (som ikke er en database hvor info er verifisert) så kommenterer jeg dette.

Løkke t:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...