Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Tenker sånn mandager stryker en tøy, tirsdager vasker en badet, onsdager rydder soverom og skifter sengtøy osv osv.. Er litt ustrukturert der jeg, og lurer på om det er en god idè? Andre gode forslag for å bli mer strukturert med husarbeidet?
erteposen + 4 Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 Vi har igrunnen det uten at det er planlagt, og så stryker jeg ikke tøy:) Tøy- hver dag. Tirsdag og fredag - bad. Tar det mens gutta bader. Torsdag rydder vi slik alt er klart til en kjapp vask. Fredag vasker vi og skifter på sengene slik gutta får rent sengetøy etter badet:) Lørdag - ute.
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 28. oktober 2008 #3 Skrevet 28. oktober 2008 Ja det har e,men e stryker ikke tøy da hehe;). Mandag-onsdag-fredag-vasker hvert rom og tørker støv og rydder. Ordner og vasker klær hver dag. E har ekstrem støvallergi og atopisk eksem så e har fått 'forbud' mot å støvsuge..
Sessa ruger igjen... Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg små rydder hver dag og vasker tøy 6 ganger i uka kanskje, men selve husvasken tar jeg på fredagene. Det er noe spesielt med å sette seg ned på fredag kveld og vite at alt er rent. Jeg tror ikke jeg ville følt det like digg om jeg hadde vasket litt hver dag. Jeg tar selvfølgelig en vask utenom dersom det som trengs. Skippertaksmetoden funker brillefint her i hvertfall!
*bolla pinnsvin* Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 Vasker hus + bad enten fredag eller lørdag. Skift av sengetøy, klesvask osv tas litt sånn etterhvert som det trengs.
Tante Blås Squaw Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 Her gjøres husarbeid kun på dager med -dag i ;o)
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 28. oktober 2008 #7 Skrevet 28. oktober 2008 Tirsdager.. da skal jeg liksom rydde, vaske,tørke støv,skifte på senger... har ikke så stor plass,så ryddinga har jeg gitt litt opp.. GLEDER meg til vi skal flytte til nytt hus med stoor oppbevaringsplass.. får vel begynne snart..
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #8 Skrevet 28. oktober 2008 Stryke tøy gjør jeg aldri utover det at vi skal ta på oss noe som krever stryking, eller jeg skal legge en duk på bordet...så stryker kun når det skal i bruk.. Hater å stryke for å si det mildt. Ellers så prøver jeg å ta helgavasken på torsdag helst( rister da matter ved behov, vasker alle rom, skifter sengetøy....ganske fort gjort når det er ryddig, tar lengre tid hvis ungene har rotet). Så alt fra 2timer til 6timer kan en helagavask ta her. Badet vasker jeg hver dag....
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 28. oktober 2008 #9 Skrevet 28. oktober 2008 Glemte å si at e rydder og holder det ordent hver dag oxo da hehe;)
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 28. oktober 2008 #10 Skrevet 28. oktober 2008 Hver torsdag etter middag rydder i av bordet og finner umiddelbart frem mopper og bøtter. Han går over alt av gulv med mopper og våt fille, jeg tørker støv over alt + bad og kjøkken. Skifter på alt av senger annen hver fredag. Ellers så tar jeg klesvasken sånn etterhvert. Hiver på ei maskin rundt middagslagingen også henger jeg opp rundt leggingen til småen. Ja også farer jeg som regel en runde over gulvene med støvsuger søndag ettermiddag. For å få unna en del gruff fra helga.
FanteGuri Skrevet 28. oktober 2008 #11 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg jobber så tullete, så jeg får ikke til å ha noen fast vaskedag, tar litt etterhvert, men må jo rydde hver dag og vasker klær etter behov (når skittentøykurva er full). Har som regel husvask en dag i uka, synes det er ekstra deilig når jeg får tatt husvasken på torsdag, da har jeg liksom huset rent til helga...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå