Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Han ringte (bare det er uvanlig) og snakket litt løst og fast. Så sa han at min bestemor ønsket å fordele arven på sine sønner - og få alt av papirer i orden nå. Og pappa skal da få huset, et gammelt, men fantastisk plassert hus. De bor ca 45 minutters kjøretur fra her som vi bor nå (vi bor rett ved byen), og det er skikkelig usentralt. (10 minutter i bil til butikk, 20 minutter til nærmeste storsenter) Vi prøvde å kjøpe hustomt der da vi skulle etablere oss for 10 år siden, men det var ikke så lett å få noen til å selge. Derfor ble vi "byfolk" Spørsmålet til pappa var om vi ville overta det huset, for han har jo hus selv rett ved. Nå er dette år frem i tid, siden bestemor lever i beste velgående - og selvsagt skal bo i huset. Men jeg ble så utrolig "delt" Det er et fantastisk sted å vokse opp, med en liten lokal skole (rundt 30 elever på hele skolen) og sjø på alle kanter. Men, nå er vi også veldig vant med å bo sentralt - og det er litt skummelt å tenke på å etablere seg på nytt helt der ute. Men det er en stor tomt, og med litt oppussing / utbygging vil det bli et drømmehus. Utsikten er over hele skjærgården, og ut i storhavet. Hjelp ! What to do ?
blåbæret Skrevet 28. oktober 2008 #3 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg hadde (og har faktisk gjort det selv) flyttet!
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Flytt!!!! Jeg hadde ikke tvilt et sekund!
dårlig ånde Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 for et dilemma! det er jo noen år frem i tid. kan hende dere er mer innstilt på å flytte fra byen da. uansett bedre å si ja, og ombestemme seg, enn å si nei og la sjansen gå fra seg. grattis forresten!
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 jeg hadde flyttet.... hørtes helt nydelig ut,... dessuten 20 min til storsenter er ingenting.. har 2 timer vi...
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 28. oktober 2008 #7 Skrevet 28. oktober 2008 Først: Så flott av din bestemor å tørre å ta den oppdelingen nå, så slipper dere krangling osv etter hun er borte. Hurra for henne! Nummer to: FLYTT!!! Dere kommer til å angre på det... Om dere eier et hus i byen: lei det bort for ett år, så har dere retretten klar. Lykke til!
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #8 Skrevet 28. oktober 2008 Det er nettop for å unngå krangling i ettertid at hun vil gjøre det på denne måten. Utrolig flott at hun tar stilling til det og tar action. Flere burde gjøre det. Det var jo en knallgod ide å leie ut huset vårt her - og så kunne evt bytte og heller leie ut huset ved havet om vi angrer. Pappa er også villig til å leie ut i stedet for å selge om vi ikke vil overta. Han vil holde eiendommen i familien - så alle broer er jo ikke brent om vi ikke sier ja.
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 28. oktober 2008 #9 Skrevet 28. oktober 2008 Si ja likevel! Hurra!! Gratulerer!
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #10 Skrevet 28. oktober 2008 Flytt!! Fantastisk mulighet! Bymennesker kan de bli resten av sitt liv...!
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #11 Skrevet 28. oktober 2008 Flytt! Hadde flytta på dagen om jeg fikk en slik mulighet!
snartgift.no Skrevet 28. oktober 2008 #12 Skrevet 28. oktober 2008 Har selv bodd usentralt (lite tettsted med butikk, post og div annet) 40 min fra byen, 25 min fra nærmeste kjøpesenter. Nydelig plass med fantastisk utsikt og kjempegode naboer. Bodde der i 1 år før vi flyttet nærmere byen igjen. Det var rett og slett for mye kjøring, brukte 1 time hver vei til jobb med rusj (jobber i byen begge to) Så jeg hadde takket nei:) (Men det er jo meg da...)
Økologisk_knekkebrød Skrevet 28. oktober 2008 #13 Skrevet 28. oktober 2008 Åh, det høres ut som en drøm! Jeg hadde nok flyttet. Men dere har vel forhåpentligvis mange år å tenke på, før dere må ta en avgjørelse.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 28. oktober 2008 #14 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg hadde flyttet, ikke ofte man får et hus servert på et sølvfat :=) Dere vil angre om dere sier det ifra dere.
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #15 Skrevet 28. oktober 2008 Flytt! Drømmehus, flotte omgivelser og godt og trygt for ungene veier opp for at dere må kjøre 10 min for å handle :-)) Så heldige dere er. Også er det jo flott at dere har noen år på prosessen ... da har dere jo god tid på å planlegge og omstille dere!
a-mamma Skrevet 28. oktober 2008 #16 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg tror ikke jeg hadde gjort det. Synes det høres veldig lite ut med ca 30 elever på skolen.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 28. oktober 2008 #17 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg tror jeg ville flyttet, men ville sørget for å hatt en jobb mer i nærheten og skole og bhg bør også være i nærheten. Jeg er vant til å kjøre "langt" til jobb - men det er et helvete. Det er ikke pga avstanden, men pga tiden. KØ vettu.... Bruker kun en halvtime ned, det er ikke mye. Men opp bruker jeg langt over en time. Og 10min til butikk er ikke mye . har vokst opp på landet selv jeg. Det jeg ikke likte var at vi måtte kjøre to timer (det inkl også ferja som tok en halvtime) til Tr.heim. Bare for å komme oss til større butikker og kjøpesentre. Nå bor jeg på Kløfta og kan kjøre til Jessheim på 10min og Lillestrøm på 10min. Oslo på en halvtime. For en forandring! Åfjord var jo på Fosenhalvøya - og det ble også veldig lite. Og mye rykter. Det at alle kjenner er alle - er greit. Men ryktene osm florerer på slike små steder er noe dritt. Etterhvert kommer jeg og samboeren tilk å kjøpe hus i Aurskog Høland. Der bor også søs mi Det blir lengre unna, men jeg syns det er greit å vokse opp mer på landet, enn i byene. Nå er jeg vant til det da. Klarer ikke å bo i blokk for alltid - huff ;o) Uansett - det er deres valg Masse, masse lykke til!
trine->mai07 og juni09 Skrevet 28. oktober 2008 #18 Skrevet 28. oktober 2008 Først og fremst! Jeg hadde flytta! For det andre... 10 minutter i bil til butikk og 20 minutter til storsenter er skikkelig USENTRALT?? hehe.. Jaja..
Gjest tresmåmus Skrevet 28. oktober 2008 #19 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg hadde ikke vært i tvil! JEG HADDE FLYTTET DIT! Butikker og storsentere er ihvertfall ikke min førsteprioritet her i livet, for å si det slik :-)
Loyloy Skrevet 28. oktober 2008 #20 Skrevet 28. oktober 2008 Flytt!! My god, jeg hadde nesten sendt farmor på gamehjem jeg.....
Blue Lady Skrevet 28. oktober 2008 #21 Skrevet 28. oktober 2008 Usentralt????? Hadde det vært 40 min til nærmeste butikk og 2 timer til nærmeste storsenter hadde jeg kalt det usentralt. Hadde definitivt flyttet.
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #22 Skrevet 28. oktober 2008 Ti minutter til butikk og 20 til senteret? Er vel ikke sååå usentralt da eller? Du venner deg fort til det. Vi bodde veldig sentralt, og flytta til en plass litt utenfor byen, syntes det var rart til å begynne med, men nå er det helt topp. Kreves bare litt mer planlegging ang handling og slikt. Dere må jo selvfølgelig tenke nøye igjennom, men høres jo herlig ut da:)
MartheMor+Lillegutt Skrevet 28. oktober 2008 #23 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg sier som de fleste andre her; Flytt:) Jeg og sambo har bodd i storbyen i årevis, men nå som jeg er gravid så planlegger vi å flytte til hjemstedet mitt når han er ferdig med utdannelsen. Da kan vi bygge drømmehuset:) Og den plassen er VELDIG usentral, men alt i alt synes vi at vi vinner mye mer enn vi taper på å flytte!
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #24 Skrevet 28. oktober 2008 Hmm. Er jeg helt på jordet som er i tvil - nesten alle hadde flyttet på dagen jo ! Jeg er ikke så tøff jeg. Selv om det er til et sted jeg har bodd i 18 år.
noggie Skrevet 28. oktober 2008 #25 Skrevet 28. oktober 2008 Men så har du jo litt tenketid og mulighet til å ombestemme deg hvis dere leier ut huset en stund.... Flyttet fra oslo til Nannestad ( ikke såå langt men må fremdeles småhumre litt når de sier sentrum om der vi bor). Savner der vi bodde før litt men man blir vant til alt. Gamle bhagen var MYE bedre (og billigere utrolig nok) men datteren vår har flere venner her. Hvis det blir aktuelt sett ned en dato hvor dere må ha bestemt dere for å bli eller flytte tilbake. Til hun som mente 30 barn på skolen var lite... Niesene mine bor i Hønefoss og da begynte på skolen fikk de egen klasse (1. og 2. pleier å være slått sammen) for de var hele 11 (!) stykker det året. WOW, SÅÅÅ MANGE = D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå