Gå til innhold

April: Hurra for "svigerfedre"!


Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

...og mødre!

 

Begynte jo å pusse opp et barnerom (som M skulle overta før hun ble storesøster) da vi begynte prøvingen på nr 2 i februar 06. Men ettersom prøvingen dro ut ble det også så som så med oppussingen. Vi rev alt innvendig, la litt ny isolasjon der det manglet, la opp nye trekkerør for nye ledninger, gipsplater og takplater. Sist sparkling, pussing, maling og ny parkett. Frem til prøverøret var i gang så stod vel rommet egentlig bare med gipsvegger, uten å bli sparklet, og gulvet er foreløpig "originalt" tregulv som knirker, hehe.

 

Så kom sommeren og nå syns svigermor virkelig det var på tide å få ferdig dette rommet (gravid som jeg omsider var etter nesten 2,5 år), så gubben fikk penger til å pusse opp i bursdagsgave, parkett har nå blitt innkjøpt råbillig (159 pr kvm på obs) og as i write så står "svigerfar" (svigermors kjæreste) og kapper til tak-vindus-og dørlister! Parketten og gulvlistene blir lagt i løpet av uka! Hurra!! Nytt rom til M før jul!! Så da blir årets julegave seng m/madrass og stor-jente-rom!

 

*glad og fornøyd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig! Skjønner godt du er glad og fornøyd, ja! Det hadde jeg vært og. Så snill svigerfaren din er! Og svigermoren din og! Kjempekoselig av han å hjelpe dere med det praktiske da!

Hva skal dere gjøre med veggene? Spennende å høre hva slags planer du har for det nye stor-jente-rommet? Matilde gleder seg vel til nytt rom og til å bli storesøster? Her i gården er det i allefall en som gleder seg til å bli storebror. Han skal vise babyen hvordan alt skal gjøres bl.a hvordan spsie med kniv og gaffel. Også skal han lære babyen å knyte sko (- som han selv ikke kan). Dessuten skal han vise babyen alt som ikke er lov. f. eks å klatre på utsiden av trappegelenederet. Bare sånn at babyen ikke skal gjøre det. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er veggene malt mellomlilla (Trend fra Jotun) - EasyClean maling for sikkerhetsskyld ;o) Skal ha hvit smijernsseng (http://www.bohus.no/default.asp?page=86&product=2652&p2652_v=1), hvitt klesskap med profil, og eikeparkett på gulvet. Gardinene blir hvite i tyll (myggnetting) som jeg henger sommerfuglene jeg fikk tips av deg om i. Har kjøpt wallies med sommerfulger og feer i litt nostalgisk stil til, men nå når jeg fikk opp fargen er jeg litt usikker på om de passer og om jeg heller skal få mamma til å male noe rett på veggen (ikke mye, bare litt over senga eller noe sånn) i passende farger i stedet *i tvil*. Så har hun jo de hvite små stolene med bord fra Ikea fra før, kjøper en Expedit hylle med kurver i på ikea som lekene kan gjemmes i (og bøkene settes i) og så er det skikkelig jenterom. Med lystette rullegardiner bak tyllet selvsagt - mørkt må det jo være :o)

 

Og det gamle rommet til Matilde blir malt i lyyyyyseblåturkis (Tid fra Jotun) med eikeparkett på gulvet, og så har mamma decoupage med Peter Rabbit som jeg tenkte å dekorere litt med.

 

Må kanskje få ordnet noe lunsj til arbeidsmannen? *stikke å kjøpe egg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes flott ut! Fin seng. Jeg har såvidt begynt å tenke på hva jeg skal gjøre med rommet som vår lillebror/søster skal ha.... Da vi bygde huset var jeg jo ikke gravid, men vi planla at rommet skulle bli et barnerom til et evt søsken. Fordi det var så mange farger (og annet lister, dører osv) som skulle velges orket man tilslutt ikke tenke så hardt på det som jeg vanligvis ville ha gjort. Rommet endte i hvertfall opp med en lys grønn som heter lys lime.... Jeg er usikker på hva jeg mener om fargen som "babyfarge", men kanskje det blir ok med rosa eller lysblått til?? Eller burde jeg male til en lysgul/egghvit eller noe mer kjønnsbestemt kanskje? Hva synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte søke den opp og den var ikek sånn jeg hadde tenkt, hehe. Er den mer brun enn grønn egentlig? Vanskelig å få helt inntrykket på pc ser jeg... Men om den er lysebrun er det jo ganske fint med både lyseblått og lyserosa til. Du får hive inn litt av M's greier og se hvordan det tar seg ut ;o)

 

Lysegul syns jeg forsåvidt også er fint, overraskende nok (er veldig kald i fargevalgene mine). Hadde det på hybelen da jeg var student og det passet overraskende godt med de fleste farger (jeg hadde blått til). Så hadde det vært meg hadde jeg nok valgt det, eller eggehvit (da står man jo i alel fall fritt med andre farger på rommet, og å bytte ut når man går lei).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...ikke noe brunt i den....Den er liksom lys grønn......veldig lik genseren til hun jenta i Playskool reklamen under her. Sånn den er på den nederste kragen.

 

Jeg tror jeg bare skal gruble på dette til vi vet kjønnet så er det lettere å se for seg hvordan det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aaaah, ja da var jotunsiden helt misvisende på pc'n min. Den fargen er jaffal kjempenydelig sammen med babyrosa ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne på jotun da jeg lette etter et eksempel til deg. Den så jo helt snål ut. Guggefarget...usj.

 

..vi får se om det blir rosa,da.....ellers duger jo hvitt til den grønne og. Gardinene som henger der nå er supertynne hvite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det var i slutten av November. Om ca en mnd med andre ord.

Rart egentlig. Hvilken uke pleier den å være?

Den ble jo bestilt ut i fra at jeg nå skulle være i uke 16.. Er det rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordinær pleier å være 17-19 tror jeg. FOrrige gang fikk jeg ul til den dagen jeg trodde var 18 fullgåtte (viste seg å være 17+5) mens denne gangen ble det 19+3 eller noe sånn. Uke 20 er jo forholdsvis sent, men sånn egentlig er det vel ikke så nøye. Hvor mye kan str variere liksom...? Begynt å få noe mage ennå, eller kjenne noe? Hvis du er i uke 16 mener jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo tatt ultralyd hos gynekolog. Hun mener at jeg ikke er så langt, men i uke 14 nå. Det tror jeg nok stemmer. Hun har jo tatt 2 ultralyder og er ganske sikker på at hun ikke tar feil med med enn 3 dager hver vei. Og jeg selv vet jo ikke helt så....Etter hennes beregning begge ganger har jeg tremin 4.5 og er nå 13+3.

Merker egentlig ikke så mye annet enn elendighet ennå. Buksa er blitt litt trag rundt livet så har trappet opp (tilbake) en str ( har jo gått litt opp og ned i vekt så har klær i de fleste str...). Buska passer rundt livet med er posete og stygg ellers. I grunnen bruker jeg for det meste joggebukse - er jo mest inne likevel. Når begynte du å få mage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magen kom brått på meg denne gangen - kan det ha vært rundt uke 15-16? Begelsene kjente jeg da jeg var 16+1 denne gangen, ikke så veldig ulikt forrige gang. Hadde i alle fall mammabukse på og brukt det ei stund da jeg var på ultralyd. Bang så var den der og nå ser jeg jo ut som en hval allerede. Var jo på 30årsdag for to helger siden, og av 5stk med termin 3. og 29. januar, 20. og 24. februar og 4. mars så var jeg neststørst :o/// Symfysemålene holder seg på den røde streken så jeg bekymrer meg jo ikke sånn, men litt kjedelig å føle seg stor og tung alelrede. 23+0 i dag. Har en vanlig bukse som jeg fortsatt får på meg (vid i livet), men den er ubehagelig, og kan ikke sitte i den.

 

Da høres jo termin litt mer passende ut med ultralyd. Blir kjønn offentliggjort om dere får vite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...