Gå til innhold

smertestillende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fryktelige kramper og menstruasjonssmerter nede i magen. Er bare 4+4. Så det er jo veldig tidlig. Har også hatt problemer med forstoppelse og luftsmerter. Men det er heldigvis bedre nå.

Likevel er disse menstruasjonssmertene helt forferdelige, og jeg får ikke gjort annet enn å ligge på sofaen. Er det noe i veien for at jeg da bruker smertestillende? Kan det virke negativt på fosteret? Noen som har noe erfaring at det hjelper på slike smerter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta paracet.

Du skal ikke ta Naproxen. Helst ikke Ibux, i hvertfall ikke det siste trimesteret.

Skrevet

paracet er det ingen fare med..

ibux skal man IKKE ta i 3.trimester..

Det er fordi om man føder etter å ha tatt ibux, så kan man blø veldig mye.. Ibux tynner ut blodet.. Det er ikke for at ibux skader fosteret, men pga fødsel..

Skrevet

så man kan ta paracet i første trimester?

Bor tyskland og snakket nettopp med hun på apoteket og hun sa ingen form for smertestillende de 3 første mnd, pga at da utvikler fosteret det meste... Men hvis noen har hørt av sin lege i Norge at det er greit med paracet, da bruker jeg det... For har helt forferdelige mensen-smerter:(

Skrevet

jeg fikk vite i den forje sv.skapet mitt at panodil zapp er helt ufarlig, tilogmed bedre enn paracet.. vet ikke om det finnes i tyskland da men...!

Skrevet

Paracet er helt problemfritt, det bekreftet klinikken min for meg igår.

Den uka jeg skulle ha mensen hadde jeg nesten normale menssmerter (og det er ikke smertefritt for meg, akkurat), men en varmeflaske på magen hjelper faktisk også endel, de verste krampene gir seg da. Har fortsatt litt vondt innimellom (er 5 uker imorgen) og regner med at jeg kommer til å ha det innimellom fremover (det er et vanlig symptom, men av andre årsaker enn når man har mensen).

Håper du føler deg bedre snart!

Skrevet

paracet skal ikke være farlig... men som MK73 sier, så funker det med noe varmt på magen.. Jeg fyllte en ullsokk med ris, og heiv den i microen når jeg hadde menssmerter... En røyk skal faktisk funke også.. Vil ikke oppfordre til å røyke da, men røyker du fra før, så kan du jo prøve med en når det er på det verste..

Skrevet

ene damen på apoteket sa jeg ikke skulle ta Panodil zapp , heller paracet.

Vet ikke helt jeg:(

formidler bare det jeg har blitt fortalt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...