Gå til innhold

Julegavetips.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke så lenge til jul, og jeg holder på med julegaver. Og kunne tenke meg at vi gav hverandre tips.

Jeg har laget:

- Fotokalender på nett

- Gavekortkalender på data, og limer inn på billige kalendere jeg har kjøpt på nille.

Har du litt eldre barn enn meg, kan de tegne, male, lage hånd og fotavtrykk på noen av sidene. Et dikt eller hyggelig hilsen kan også være innholdet en mnd.

Gavekortene består av : eventyrkveld for barn, ut og grille på aketur, komme på middag eller ta med middag hjem til noen, hobbykveld,bursdagsbesøk eller bursdagsfest, kakao og boller, kjøre noen et sted, barnevakt og andre små tjenester..

Slike kalendere kan gis til bestemor, barn eller en felles for hele familien. For det koster jo litt og gjennomføre aktivitetene igjennom året også. Men jeg tar med bursdager og andre ting som jeg vet skjer, kan lime inn bilde fra forrige bursdag.

- Kurv med spa produkter, jeg har kjøpt på søstrene grene på Sandvika storsenter..der får en masse billige småting til store og små.

- Bilder av barna, har tenkt å lage en serie med bilde og håndavtrykk i samme ramme.

- Bøker og spill er det ofte tilbud på, og jeg synes det er fin gave. Spill kan jo gis til hele familien. Kanskje med en pakke kakao og pose til å lage boller i tillegg.

- Blåfjell i kalender i år, strikke blå sokker, votter og luer...og tove disse.

- Kontantkort til ungdom som har alt.

- Lage et hyggelig kort, og pakke inn litt sjokolade eller andre godsaker i cellofan og henge på kortet til de som bare skal ha en liten gave. Kan kjøpe en pose twist og dele den på flere, eller en pakke te som deles opp.

- Kjøpe store pakker med sokker, dele opp og putte i en sjokolade i sokkene, grei gave til venners barn.

- Kjøpe kakebokser eller andre bokser, dele av din egen julebakst.

- Sy julestrømper av billige pledd, feks fra ikea, og putt i litt julegodteri som kjøpes i sote poser og deles på flere.

- Kan også sy andre ting av pledd, feks votter og vognpledd til babyer. Sy på en liten filtfigur eller skriv navnet til barnet med tekstiltusj.

- Lag egen pekebok til de små, feks bilder av kjente ting for barnet. Eller enkle svart/hvitt bilder. Dette kan med fordel lamineres.

- Bilder til barenrom, ta ut enkle bilder fra nett eller teng selv, gjerne i svart/hvitt til de aller yngste. Og figurer barna liker for de eldre. Kjøp billige rammer på ikea.

- Dikt kan også rammes inn.

Det var noen julegavetips fra meg, som ikke bør koste for masse. og det er hyggelig å lage litt selv, er gøy å få også synes jeg.

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk tips her inne om et nettsted som selger personlige barnebøker. Jeg bestillte noen i forrige uke, som kom i posten 5 dager senere. Utrolige artige bøker, som barna sikkert syntes er super stas med seg selv og vennene som hovedpersoner i boken.

Koster kr 159,-, nettsiden er www.barnasegeteventyr.com

• 11 måneder senere...
Skrevet

Jeg ble tipset om en nettbutikk som selger forskjellige produkter med brodert person navn etc. www.privatgaver.no er siden og der fant jeg en utrolig kjekk barnehagesekk som jeg bestilte med guttenes navn på.

Mange av året julegaver kommer jeg til å kjøpe der, synes det var annderledes og personlige gaver som egentlig passer til alle aldere. Tips til dere som lurer på hva som skal kjøpes til søsken, foreldre, besteforelde eller tanter :o)

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg har funnet en nettside som selger bamser, sko, klær m.m. for en grei pris. linken er www.unikebarn.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...