Gå til innhold

Finklær i tillegg til dåpskjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper dere finklær til de små i tillegg til dåpskjolen? Ble litt usikker på om det var nødvendig eller ikke. Hadde ikke det til eldstemann da... Men dåpskjolen er jo upraktisk å ha på, og sist tok vi på vanlige klær.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har vi ikke døpt noen barn i huset her ennå, men nevøene våre har bare hatt dåpskjole og vanlige klær. Mest praktisk for dem det, når de likevel sov mer enn de var våkne omtrent. Utenom ammetider da. Mest behagelig å ha på seg ser jeg for meg :o)

Skrevet

Ja, lillingen vår hadde finklær til middag og kaffe.

Hadde på ham en body med krage og mørk bukse (til å være liten så han pyntet ut).

Neste lillingen kommer også til å få litt ekstra fine klær til å ha på etter kirken :-)

Skrevet

Til eldstemann kjøpte jeg en nydelig lyseblå sparkebukse uten føtter med en brodert løve på. Han hadde hvit body med en liten krage og noen søte lyseblå "tøfler" til. :) Det brukte minstemann i sin dåp også. Syns det er ok å ha noe annet enn dåpskjolen å kle på dem etterhvert, den er jo ikke spesiellt praktisk. ;) Og til sånne små synes jeg det er fint med noe mykt og behagelig tøy, som f.eks. sparkebukse eller heldress.. :)

Skrevet

Hei!

Vi hadde også kjøpt finklær til å ha etter vi tok av dåpskjolen. Artig å pynte litt på den store dagen :)

Skrevet

Vi har hatt det til våre. Men vi har en veldig lang dåpskjole - så det har ikke vært lett å håndtere ungen med kjolen på. Har dere en kort kjole er det jo fullt mulig å bare ha på den.

Men husk; Det er tradisjon og skal bety lykke at den lille sover i kjolen sin.

Forresten; til jentene mine har jeg kjøpt en nydelige små hvite kjoler som de hadde på etter sermonien. De kjolene skal jeg få rammet inn og gi til dem i konfirmasjonspresang - når den tid kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...