Gå til innhold

Ville dere valgt KS frivillig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med at jeg kommer til å gjøre alt jeg kan i dag for å få føde normalt om det er mulig. Fosteret er litt stort, men ikke 5 kg så det skal gå an. Skal på sykehuset nå på vurdering, JM mente det vil bli enklere for meg med KS, men jeg får høy puls bare av tanken. Og det store arret jeg får, uff nei. Håper på normal fødsel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, keisersnitt er siste utvei etter mitt ønske. Dessuten hadde jeg enda en gang følt meg snytt for en normal fødsel.

Skrevet

Jeg fødte jo en på 4,3 kg sist (for 20 mnd siden) så jeg mener det skal gå bra. Og jeg ser jo for meg en sånn rask og enkel 2 gangs fødsel nå. Så kommer dem med tilbud om KS!

Skrevet

Ser du også har termin på torsdag, hvor skal du føde? St.Olavs her.

Skrevet

Keisersnitt er siste utvei etter mitt ønske også. I begynnelsen av svangerskapet lå morkaken å sperret, men den har heldigvis flyttet seg oppover nå og vi kan satse på vanlig fødsel. Begynner å grue meg litt for jeg husker jo at det var jæv*** vondt (fødte i desember 06) men det er rart hvor fort en glemmer det når en har fått ut babyen :-)

Skrevet

Nei, aldri, om ikke det var en veldig god grunn, og da hadde det nok heller ikke vært frivillig. Får helt angst av å tenke på at noen skal skjære i meg. Synes det er forferdelig å se på keisersnittfødsler på tv og sånn, men vanlige fødsler er helt greit.

Men må man så man såklart. Går helt sikkert greit for deg å føde normalt siden første også var stor. Ville i såfall heller gått for å bli satt igang ved termin pga høy fødselsvekt da., mange som blir det.

Skrevet

Sist ble jeg også fulgt opp av gynekologisk på sykehuset blant annet fordi babyen kom til å være stor, ble satt igang 1 uke etter termin og babyen var 3900 gram. Denne gangen er det en gutt og vil tro han er større. Har kun vært hos fastlegen og da har det hverken blitt sjekket størrelsen på baby eller om jeg er moden, så er spent på om noe kan skje av seg selv denne gangen. Skal føde i Haugesund. Jenta mi er 21 mnd. Håper på en enkel andregangsfødene fødsel jeg også uten noe ekstra styr.

Lykke til=)

Skrevet

Gjør et forsøk på fødsel først så får du heller være åpen for at det kan ende i KS.

Jeg ville ikke hatt KS med mindre det var absolutt nødvendig. En venninne har tatt to KS, begge gangene, unødvendig, hun ville bare ikke føde så hun grein seg til KS. Kan dere tro den eller??? Vel alle med sitt...

Skrevet

Jeg hadde en veldig fin nr 2 fødsel hvertfall, første mi var 3900, ei uke etter termin...mens nr 2 var 3300, ca ei uke før termin. Så Det er ikke sånn at de må bli større og større hvertfall:)

Skrevet

Au nei! Ingen skal få lov til å kutte opp kroppen min!

Ihvertfall ikke uten at det er heeelt absolutt nødvendig..

Og det må da gjøre grisevondt, spesielt etterpå.

Dessuten er det mindre heldig for barna, etter hva jeg har lest, å ikke få komme ut rette veien.

Skrevet

Jeg skal uansett ikke gå lenger en termin nei. JM "anbefalte" KS litt pga av forrige fødsel var lang, jeg hadde stort blod tap og ungen var livløs og måtte på barne intensiven, pga av lang fødsel pga av epudiral som hemmet riene litt.

Nå skal jeg hvert fall ikke ha epudiral (sa jeg sist gang å, men dem tvang meg).

Men om dem på sykehuset anbefaler KS for fosteret sin del, skal jeg ikke nekte. Men mener det skal gå bra normalt. Er ca 25% over snittet ungen.

Skrevet

Frivillig operasjon? nei er du gal :) ks er siste utvei for meg, om jeg MÅ så skal jeg selvfølgelig gå med på det, men at folk kan ønske seg ks er for meg galskap hehe..

Skrevet

Hei

jeg er en av de som holdt på i to døyn og prøvde sist, det ente til slutt i akutt keisesnitt da min lille datter begynte og fødselssvuls. jeg fikk 9 cm åpning men den siste ville ikke. har hatt kjempe mye problemer med Ks etterpå og må korrigere dette. Har venninner som har har tatt KS og ikke hatt et eneste problem, men jeg skal prøve denne gangen også. men under forutsettning av jeg ikke ligger like lenge. håper jo på normal fødsel denne gang da jeg fikk jo hele 9 cm sist. men bekkenet mitt ligger på grensen så jeg kan ikke få en stor Baby. jeg går til oppfølgning på føden i tønsberg og de er kjempe flinke og gode å snakke med.

Vil ikke anbefale KS men er det ikke noen annen utvei så må man.

Jeg håpr som sagt at jeg kan føde normalt denne gangen og går for det. men får mere svar nærmere fødsel vedrørende størrelse.

Ha en fin dag

klems

Skrevet

Jeg har hatt to veldig ukompliserte og lette fødsler og jeg vil ikke ha KS med mindre det er tvingende nødvendig.

Har født begge mine på under 3 timer og de få timene der klarer jeg å holde ut med smerter.

MEN.. er det fare for ungens liv eller noe går galt.. ja da er det bare å snitte i vei og ikke spør meg først!

Skrevet

Nei, hadde ikke valgt KS om jeg fikk valget mellom vaginal fødsel og ks nei..huffameg. Har litt kniv-skrekk tror jeg, fikser ikke tanken på operasjoner :P

Skrevet

Jeg ville ikke valgt ks om det ikke var nødvendig, men vil si av egen erfaring at jeg ville vurdert det om det ble anbefalt. Å ligge i "vanlig" fødsel i time etter time, for ikke å snakke om døgn, for så å bli operert er en kjempestor påkjenning for kroppen. Så ville forsikra meg om at sjansen for å greie å føde selv, var stor nok.

Så må jeg bare tilføye at de fleste arr etter ks er veldig beskjedne. Mitt vises knapt, så det er ikke noe å bekymre seg for.

Hadde som sagt haste-ks sist, og satser på vanlig fødsel denne gang. Håper av hele mitt hjerte at det går.

I dag er jeg 42 uker og lei av at det ikke skjer noe!!!

Skrevet

Jeg ville ikke valgt KS frivillig, men endte likevel opp med keisersnitt for noen dager siden.

Jeg lå i fødsel i tre døgn før de forstod at babyen satt fast i bekkenet (hun veide 4 kg, men hadde en hodeomkrets på 39 cm). Gruet meg fælt for KS, men hele opplevelsen ble veldig fin. Det tok fem minutter før hun var ute og ca 30 minutter å lappe meg sammen igjen. Allerede på post.operativen var jeg ute av senga og gikk, og dagen etter var jeg på rusletur i høstsola. Gikk riktignok ikke lengre enn rundt Ullevål sykehus, men formen var forbausende god i forhold til hva jeg hadde forventet.

Såret har allerede grodd (11 dager i dag). Jeg kuttet ut smertestillende etter to døgn, og tok vekk bandasjen etter fire døgn.

Jeg vet at jeg har vært heldig og at ikke alle KS går like bra som mitt, men med min erfaring så vil jeg i alle fall ikke grue meg om det skulle skje igjen - selv om jeg håper at jeg får føde vanlig om jeg skulle bli gravid igjen :o)

Skrevet

Nei, KS er for meg en løsning dersom normal fødsel av en eller annen grunn ikke er mulig.

Skrevet

jeg hadde haste keisersnitt med min første, er veldig glad for at det ble det. han var nesten 4300g, og var 37,5 cm rundt hodet.(jeg er lita av størrelse)

arret er ikke mere en 10 cm, og ligger under trusekanten.

hadde ikke noe spesielt vondt etterpå heller.

bedre og ta ks enn at babyen dør på vei ut.

hadde en veldig god opplevelse.

men selfølgelig har jeg lyst til og føde normalt med denne for å ha prøvd det også.

men er ungen like stor og ligger galt så er det ingen tvil om at det blir ks.

Skrevet

jeg vil IKKE kuttes opp i forbindelse med fødsel.

jeg vil at ungen skal komme ut på den naturlige måten, dersom det er mulig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...