Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 jeg skal utføre en slik en, og har noen spørsmål. hvor lang tid tok det fra du var hos legen,til du fikk time på sykehuset til å gjøre det? den andre gangen du var inne og fikk 2 stikkspiller, var det veldig vondt etterpå? hvordag var formen den dagen og noen dager etterpå?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 Til meg tok det 3 uker før jeg fikk kontroll (ikke abort) og så fikk jeg beskjed om å komme halvannen uke etterpå. Antall stikkpiller varierer visst. Jeg fikk 4. Det var ganske vondt, ja. Jeg fikk masse smertestillende så det var mest ubehagelig. Fæl opplevelse for meg. Formen var grei etter stikkpillene hadde gjort jobben, men meget sliten og medtatt.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #3 Skrevet 28. oktober 2008 takk for svar. men det kommer vel litt ann på hvor langt en er kommet i svangerskapet,på hvor vondt det er? nå i dag er jeg bare 5+6, og om det skulle skje om 2 uker så er jeg likevel ikke så langt på vei.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Det har nok ikke så mye å si. Jeg var litt over 7 uker da jeg tok det og det var ikke godt. MEN... du bør ikke tenke så mye på det. Det fysiske går over ganske raskt og du vil få smertestillende.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 Tja. Jeg mistet tre ganger etter barnet vårt ble født og siste gangen var en MA. Fosteret da hadde knapt nok utviklet seg (ca 3 mm). Jeg ble innlagt og fikk 4 (tror jeg) stikkpiller i skjeden. etter ca 30 minutter begynte blødningen og da kunne jeg reise hjem. NORMALT sett er det her det stopper, dvs at blødningen da skal gå sin gang men jeg ble litt uheldig da.. Blødningen ble så kraftig jeg holdt på å svime av utenfor sykehuset. Istedet for å gå inn igjen ville jeg bare hjem. var sliten psykisk etter å atter en gang ha mistet. På veien hjem (ca 20 min) rakk jeg å blø ut et såkaldt Føde-bind. Hjemme måtte jeg kle av meg i en balje.. rett i dusjen. Rett i seng men blødningen gav seg ikke. etter 2 timer ringte vi sykehuset da begynte jeg å bli blek. Fikk komme rett opp og blodprosenten hadde da falt fra 15 til 12,3 på disse få timene. Så var det utskrapning siden livmoren ikke klarte å "lukke seg" som legen sa. Narkose kunne jeg ikke få for jeg hadde klart å spise en skive på senga hjemme. Da ble det spinal bedøvelse. Den tålte jeg ikke. Da den skulle gå ut av kroppen slo den retur og begynte med virkning fra stkkpunktet i ryggen og opp. Kunne ikke svelge eller noen ting. Ble da liggende på observasjon med sjekk hvert 5 min og drøssevis av medisiner inn i armen. Jau.. det var en lang natt. Ingen på observasjonen på sykehuset hadde sett slik reaksjon på Spinal bedøvelse. Men det var en del folk der fra sverige og der var det en jente som hadde sett det EN gang i Sverige. Ytterst sjeldent altså. Gudskjelov. Dagen etter før jeg ble skrevet ut snakket jeg med den ene overlegen, samme person som foretok utskrapningen. Han sa at antakelig hadde antall piller jeg fikk i skjeden blitt for mange i mitt tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 takk for at du ville dele din historie...trist..du var nok max uheldig. men andre som har opplevd det du har, hadde nok også reist hjem,en vil jo gjerne det, komme i vante omgivelser.en føler seg kanskje mest trygg der.... skal til legen i morra, og vet ikke helt om jeg skal bestemme meg for kirurgisk eller medisinsk nå.....
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #7 Skrevet 28. oktober 2008 Kirurgisk er på en måte litt lettere. Faste i noen timer, innleggelse, kanyle i hånden.. så til operasjons salen hvor du da får narkose. Våkner opp noen minutter etterpå på rommet igjen og da er det ferdig.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #8 Skrevet 28. oktober 2008 dessverre er det mange sykehhus om ikke vil gi kirurgisk abort før uke 9. Jeg ønsket kirurgsk abort og fikk beskjed om å prøve å få dette gjort på et annet sykehus eller vente til jeg var over 9 uker på vei. Dette var helt forferdelig og jeg hadde mange grunner til at jeg ønsket kirurgsk, men allikevel ble jeg behandlet som dritt.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #9 Skrevet 28. oktober 2008 http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322880 det har de ikke lov til, bare les på denne linken her....
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #10 Skrevet 28. oktober 2008 Vel. De gjorde det allikevel dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå