Gå til innhold

Tips til hvordan man kan "helbrede" tørrhoste?

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nå er jeg smålei... har hosta jevnt hele natta i 3 netter, og kjenner at jeg virkelig trenger å få soooooooove. Har prøvd noskapin og andre drops, pluss at jeg drikker masse på senga. Men kan jo ikke drikke FOR masse, for da flyr jeg jo på do hele natta... Noen knakande bra tips til en trøtt og kvalm husmor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra til legen din og spør etter hostesaft som funker:)

Noe med morfin i....

Det måtte jeg gjøre i går etter laaaaange tider med hosting og dårlig søvn.Så i natt har jeg sovet så mye bedre atte:)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hehe, vel... legen her er ikke av den mest oppegående (vikar) så jeg drøyer det i det lengste med å dra dit!

Begynte med vondt i halsen for 2 uker siden (skikkelig vondt, ble stemmeløs og stort sett). Så gikk det over, men nå har det satt igang med en elendig tørrhoste. Har jo "bare" vært sånn i noen dager, men dog...slitsomt lell

Skrevet

kommer med et tips som ikke fungerte på mg, men flere andre som har anbefalt d:) Noscapin (eller noe sånn),,, fås reseptfritt på apoteket.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jess, jadda...skrev jo i første inlegget at jeg hadde tatt det, men ellers takk :o)

Skrevet

ojjjj sorry!!! litt tidlig ennå:)

Skrevet

jeg oppdaga noen piller da jeg jobba i helsekosten for noen år siden, hjalp veldig bra mot denne tørrhosten som gjerne henger igjen etter en forkjølelse! de heter broncair, og er basert på ayurvedisk medisin (veldig gammel indisk medisin) og består av masse krydder, i bunnoggrunn!

ta litt mer enn anbefalt dose, og svelg den med te eller annen varm drikke. feks en te med peppermynte, anis, fennikel og eller karve, eller en krydder te. dette hjelper også litt.

ha veldig gor ferfaring med disse pillene, i samme seie finnes det en hosesaft, men jeg ville ikke brukt den mot denne tørrhosten, pillene er mer effektivt!

god bedring.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Takk line! Høres jo ut som noe som utvider bronkiene da, som jo er mitt problem også oppi alt dette...

Tar turen etterpå, takktakk! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...