GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Eg har leilighet med søsteren min, pga skolen. Flytter til barnefaren i go tid før termin viss noen lurte .. Men det eg lurte på var at søsteren min har nå fått spysyken, så nå er eg redd for at eg kansje også kommer til å få den :S er dette farlig for meg som er gravid? kan der påvirke fosteret osv :S Eg får vell prøve å passe ekstra godt på handhygienen vertfall Takk for svar er 23 uker idag =)
Maf og lillemann Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 tror ikke spysyke er noe spes farlig, med mindre den er langvarig (men da er det jo sannsynligvis ikke vanlig spysyke...) hvis du skulle få den, så prøv å sørg for å få i deg litt mat, og pass på at du ikke blir dehydrert! lykke til, får jeg vel si =)
Mamman til Mia Camilia Skrevet 28. oktober 2008 #3 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg spyr vær dag, å jeg er 20+2 på vei nå. Alt er fint med mitt foster. Jordmora sa jeg må passe på å spise mye, og drikke mye. Jeg passer au godt på tennene mine, for når man er gravid er det "svake" . Så siden jeg spyr så mye, så pusser jeg tennene rett etter at jeg har spydd, siden spyet inneholder så mye syre. Så tror ikke spysyken er så farlig.
LiLo-sine små søte! Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Akkurat blitt frisk av spysyken. JIPPI!!!! Datterin min kom hjem fra bhg på fredag med spysyken,spydde 2 ganger og så var hun frisk, men på søndags ettermiddag var det min tur,spydde fra klokken halv frem og flere ganger i timen helt til mandags kveld,kom begge veier og klarte ikke holde på noe. Er ikke farlig så lenge du ikke blir dehydrert. Sliter med hypermessi til vanlig så min lille er nok vant til at det er litt brekninger og spying på mamman..Er 24 uker på vei nå...så bare resten igjen;)
frua Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg har lest at det IKKE er lurt å pusse tennene rett etter du har spydd, nettopp på grunn av syren. Syren gjør emaljen på tennene myk, og er derfor lettere å ripe opp/skade rett etter at de er påvirket av syren. Vet ikke om det stemmer, men kanksje det er lurt å skylle munnen med noe syrenøytraliserende og så vente litt med tannpussen. Skjønner godt at det ikke høres spesielt herlig ut, men sjekk med en tannlege at du gjør det riktig. Dumt om du skader tennene mens du forsøker å passe på dem...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå