2prinsesserogbim Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Hvordan kan jeg finne ut om jeg har dette??? satt å leste på det nå og det kan virke som jeg kan ha det.
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Desverre så er eneste måten du kan finne ut om du har endometriose på, gjennom en kikkhulls operasjon (lapraskopi). Da må du få gynekologen til å sende henvisning til sykehus
♥ DAME Skrevet 28. oktober 2008 #3 Skrevet 28. oktober 2008 Min gynekolog såg det på innvendig UL. Vet ikke om de har en nymotens maskin eller noe, men han kunne se at der var litt gråaktige greier som var endometriose. Du trenger ikke ta det bort hvis det ikke er så mye og du skal igjennom IVF. Jeg ble gravid med IVF og endo. Men skal dere prøve på egenhånd, da må du fjerne det ) Lykke til )
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Hvis det er større cyster og vevansamlinger så tror jeg kanskje de kan se det på innvendig ul, men på meg som bare hadde bittelitt så fant de det kun ved laparaskopi (som var et veldig enkelt og greit inngrep, i alle fall på meg som tålte narkosen helt fint). På meg var det for lite til at de klarte å fjerne det på daværende tidspunkt, så det hjalp ikke på den videre prøvingen for oss, men fikk ivf et drøyt halvår etterpå (satte meg på venteliste etter lap'en).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå