Monajenten Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 På min første fødsel fødte jeg på Storken på KK i Bergen, og det er jo liksom en "naturlig" avdeling. Jeg oppdaget etterhvert at det eneste smertestillende middelet man ikke fikk der som man fikk på føden, var epidural. Selv fikk jeg akupunktur og petidin den fødselen. Men da lurer jeg på - hva er det som er så mye mer naturlig med petidin fremfor epidural? Jeg syns det er en særdeles merkelig greie det der, og lurer fortsatt på dette, nesten fem år etter den fødselen.
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Petidin går vel over i barnet også gjør det ikke? Rare grier da, trodde slike naturlige fødestuer KUN hadde ting som varmt vann, akupunktur, massasje osv på menyen jeg
Vilhaentil! Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Syns det er veldig rart at du fikk petidin, jeg fikk det under min første fødsel, men det var jo fordi at vi visste at barnet ikke kom til å overleve fødselen. Jeg trodde også Storken kun hadde akupuntur, badekar og slikt, ikke medikamenter av noe slag..
Monajenten Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2008 jegerdenperfektemorikkedu! Så trist å høre om barnet ditt:-( Klem. Mami: Jo, petidin går også over til barnet, så hun fikk motsprøyte med en gang hun kom ut. Jeg syns det er veldig merkelig selv, når jeg tenker over det. Det er også litt ironisk at ved fødsel nr 2 da jeg fødte på føden, fikk jeg ikke smertestillende av noe slag fordi jeg kom inn med 6 cm åpning:-O
meg & to små vampyrer Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg fikk ikke noenting p Føden jeg da, enda jeg var der fra 3 cm og ba og tagg. Ingenting:( Rare kk.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 Petedin hadde de sluttet med på riksen. Epidural er helt fantasisk =0)
du og jeg og vi to Skrevet 28. oktober 2008 #7 Skrevet 28. oktober 2008 Ja, det synes jeg var rart. Rimer ikke i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå