Gå til innhold

Oj Oj Oj, gravid!! Jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare lette mitt hjerte til noen. Sambo er offshore og jeg må bare lett på trykket her. I 2006 prøvde vi i ett år før vi ble gravid med min nå 13 mnd gamle sønn. Etter det har jeg ikke begynt på prevenasjon igjen ettersom det var den som gjorde at syklusen min ble så forstyrret. Vi har heller ikke hatt nevneverdig sex. For et par uker siden hadde vi derimot sex og min mumlig om å hoppe av i svingen ble aldri tatt hensyn til, he he.

Jeg visste ikke at jeg hadde eggløsning da, men tok en test nå i kveld - mest for moro skyld og litt fordi jeg skal et sted hvor det serveres alkohol i morgen. Og sjokkskadet ble jeg da jeg såg det lyste "GRAVID". Vi har jo ikke prøvd engang, og sist brukte vi ett år!!

Jeg er veldig glad for dette, for jeg hadde jo ønske om en til ganske tett på. Sambo derimot ble skremt under fødselen og sta som han er så har han sagt at han ikek ville gå igjennom dette en gang til. Men han visste at han burde hoppe av i svingen, kanskje han som meg trodde at sjansen var forsvinnende liten mtp sist...

Det er en uke til jeg får snakket med han igjen og til da må jeg ha kommet på en måte å fortelle dette til han. Jeg er litt redd for at han kommer til å tro at jeg har "lurt" han ettersom dette er eneste gangen vi har hatt sex på aldri så lang tid.

Wæææææ, dette ble mye å ta innover meg en mandagskveld. Jeg har regnet terminen nå og den er 6. juli. Gulp, da er jo småen bare 22 mnd :/ :/ :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer!

Vi har termin samme dag ;)

Vel, det er kjent sak det at de som f.eks står på liste for å adoptere fordi de ikke kan få egne barn, plutselig blir gravide mens de venter.

Stress i kroppen fører til forstyrret syklus, eggløsning som ikke er noen eggløsning osv.

Dere har slappet av, hatt chill sex og latt ting skje, akkurat slik naturen vil det. Og da satt'n.

Gratulerer!

Du får si til ham noe ala "så hyggelig å høre stemmen din - vettu hva, til sommern blir du pappa igjen! Da får vi lang og herlig sommerferie sammen" :D

Skrevet

Gratulerer!!!

Jeg har to jenter med 22 mnd mellom, synes det var helt fint jeg!!!

Har ikke angret på det i det hele tatt... men det var heller ikke planlagt!!

men jeg har greid det igjen jeg... dette var heller ikke planlagt.... langt der ifra, dette blir vår tredje, men den kommer jo 10 år etter nr 2....

Han ville jeg skulle ta abort, for vi var enige om at vi ikke skulle ha flere... men det har gått over det også, nå har han begynt å venne seg til at det skal komme en liten til. Han har ikke akkurat sagt at han gleder seg, men nå kan vi snakke om det, og det er godt for meg.

Du skal se du finner en god måte å fortelle det på.

Fordelen med to så pass tett, er at de har mye glede av hverandre!! JA nine krangler en del, og er ofte uenige, men har de ingen å være med, så er de med hverandre. Og når vi er på ferieturer, så er de som oftest gode venner, og koser seg sammen.

Men uansett, gratulerer så mye...disse pappaene tilpasser seg de, bare vi gir de litt tid ;-)

Skrevet

Det hjelper ikke hoppe av i svingen,for jeg er gravid med nr.3.Jeg har byttet p-piller og var ikke fornøyd med de,mistet lyst osv.Jeg ville ta en pause,noe mannen min var klar over,han har sagt fra om at han er veldig fornøyd med 2 barn.Jeg har mast litt om nr.3.Så var vi i syden i høstferien,og da jeg kom hjem var jeg kvalm,og dårlig i magen.Plutselig slo det meg,jeg er jo gravid...Og da har han så vidt vært inni meg.Da jeg fant det ut var jeg allerede 7 uker.Det som er litt kjipt er at jeg er så utrolig dårlig,kvalm hele tida,så her ligger jeg på sofaen,og lader opp til å gå til legen,for å få lengre sykemelding.Så dagens moral,vil man ikke lage bebis,er prevansjon det eneste som nytter:)

Skrevet

Godt å høre at det går seg til med pappaen,føler min er litt mere på gli,enn når jeg fortalte det første gang,stakkar han hadde jo nesten ikke vært inni meg,så han trodde seriøst at jeg hadde vært utro.Det har han heldigvis skjønt at ikke stemmer

Skrevet

Vi venter også nr 3, termin 1 juli. Førstemann prøvde vi i flere år til å få til, men måtte til slutt ha hormontabletter. Nr to som er ei jente er bare 1 år nå, og hun var prøverør. Og nå pluttselig oppdaget jeg at jeg er gravid igjen...helt naturlig. Vi hadde egentlig ikke tenkt på flere barn, de to første svangers. var ganske kompliserte. Og hun siste ble født 6 uker for tidlig, og det var mye styr rundt det. Vi har brukt kondom som prev. men ble litt sløvere nå etterhvert...har jo trodd det ikke gikk ann uansett. Så vi er ganske så overrasket, men da må det jo bare være meningen:-) Så det blir bare 20 mnd mellom de minste, han eldste er 5 år nå...så han klarer jo det meste selv. Det er litt skremmende, men mange som har klart det før oss:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...