Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Min 8 år gamle hannkatt har mest sannsynlig lungebetennelse. Han puster og peser med munnen åpen. Og brystet går skikkelig opp og ned. Jeg ringte veterinæren og hun skrev ut resept på antibiotika, så nå får han det. Han er flink til å ta medisin da....har hatt urinveisinfeksjon tidligere...så han vet at han blir bra av medisinen (samme medisin). Noen som har opplevd det samme med sin pus?
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Stakkar pusegutten ( Har ikke hatt lungebet. på noen av mine men har hatt antibiotikakurer til dem for omtrent alt mulig annet opp igjennom.... Det kan være et stritt liv å være pus, selv om man er kastrert. Et lite spørsmål bare, fikk du antibiotikaresept uten at veterinæren din undersøkte pus?? Eller misforsto jeg det? Det finnes jo andre årsaker til skikkelig tungpusthet ôg som det bør tas tak i dersom det ikke er en lungebet. Får uansett håpe det er en type bakterier som antibiotikaen tar knekken på da så pus blir kjapt bedre. Er ordentlig guffent når de blir dårlige Masse god bedring til pus, hold oss oppdaterte.
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Hun undersøkte ham ikke nei. Jeg skulle ringe tilbake om han ikke var blitt bedre innen en uke. Men jeg nekter å la ham gå sånn en hel uke.... ringer før jeg isåfall! Det er så vondt å se at han sliter! :-(
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Helt enig. Kan jo være at han evt bare må ha en annen type antibiotika, men er greit å få undersøkt hvis ikke han blir kjapt bedre. Hvis det er en skikkelig hard lungebet. risikerer du jo at det kan forverres en del på en uke også hvis ikke antibiotikaen fungerer. Hadde sett an formen hans toppen 2-3 dager jeg før jeg tok kontakt med veterinæren igjen. Spiser han og er sånn tålelig i form ellers eller?
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 Åh, heldigvis er han tydelig bedre i dag! Har vært å sett om han nå (han og broren bor hos foreldrene mine til vi får eget hus. Har dem med fra et annet forhold). Han puser roligere og pelsen ser bedre ut. Han spiste ikke i går, men idag har han smakt litt på maten. Han drikker masse vann! :-)
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 Så bra, det var godt å høre at han er bedre i dag ) Han drikker sikkert mye vann fordi han har vært dehydrert, han har vel ikke verken drukket eller spist siden han har vært så tungpusten? Ikke for å stresse deg men hold et lite øye med vanninntaket hans, det skal ikke være mye høyere enn det var før han ble syk, ihvertfall ikke over lengre tid. Kos masse, masse med ham så blir han kjapt bedre
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #7 Skrevet 28. oktober 2008 Jepp, skal gjøre det :-) Mamma og pappa følger godt med også! Han er jo et av barnebarna hehe...
alvis Skrevet 29. oktober 2008 #8 Skrevet 29. oktober 2008 Neimen stakkars pus! Det er ikke kjekt når dyr er syke:( Katten vår var kjempesyk da vi skulle gifte oss. Det var nesten så bryllupet blev utsatt:) Jeg har ikke opplevd at han har hatt lungebetennelse men han har hatt diare`og magesmerter noen ganger. En gang hadde han et stort blodigt kutt i halen. Grusomt. God bedring til pusen din
Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #9 Skrevet 29. oktober 2008 Takk-takk :-) Han er bedre idag da. Men har oppdaget noen brune prikker på øynene hans....noen som vet hva det kan være??
Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #10 Skrevet 29. oktober 2008 Fint han blir bedre:) Er prikkene på selve øyeeplet eller på det hvite rundt? Er de vaksinerte disse pusene dine? Ville ringt veterinæren hvis de ikke ble borte i løpet av noen dager jeg. Veterinæren vil kanskje undersøke pus uansett når antibiotikakuren nærmer seg slutten, for å gjøre seg opp en mening om kuren må forlenges eller om pus er blitt frisk.
Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #11 Skrevet 29. oktober 2008 De er på øyeeplet ja. Nei, dessverre så er de ikke vaksinert....*flau*. ja skal ringe på veterinæren igjen om det ikke kommer bort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå