Gå til innhold

Babyar/småbarn med hol i øyrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikkje ganske utruleg å ta hol i øyrene på born under 1 år? (Etniske nordmenn). Har dei siste dagane sett opp til fleire.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er helt idiotisk, stakkars barn. Syns egentlig det burde vært en form for aldersgrense på slikt....

Skrevet

Jeg synes ikke det trenger hull i ørene før de i all hovedsak kan stelle dem selv. At babyer får hull i ørene synes jeg rett og slett er horribelt!

Skrevet

Er det noen forskjell på om babyer/småbarn som ikke er av etnisk Norsk opprinnelse har hull i ørene sammenlignet med Norske barn?

Utgjør det noen forskjell?

;-)

Skrevet

synes det er søtt jeg, og siden det har kommet øredobler som ikke tengs å renses, bare snurres på, så ser jeg ikke farligheten?

Skrevet

Hadde vel drøyd det noen år hvis jeg hadde hatt jente, men ser ikke helt det store problemet hvis andre velger å ta hull i ørene på ungene sine. Synes det er verre med de som kjøper "bh" til tullene som knapt kan gå ennå :(

Skrevet

Synes også det er galskap å ta hull i ørene på barn før de kan be om det selv. Lillemor skal få tidligst i 6-8 års alder om hun ber om det selv da.

Er enige om at bh er tull til småunger også.

Skrevet

Da får jeg heller være gal i noen av deres øyne ;)

Jeg derimot synes det er galskap at jentene skal måtte mase seg til det, for de får det jo uansett en dag ;)

Jeg synes det er mer galskap å la de få gjennomgå betennelser og langvarige smerter, ved å ta hull i ørene når de er så store at de plukker borti hele tiden, slik at det blir infisert.

Jeg for min del lot jenta mi få det da hun var så liten at hun ikke enset øredobbene, og hun har unngått problemer i det hele tatt. Hun er så vant til øredobbene at hun ikke merker de. I tillegg er det overstått. Hun slipper å mase, vi slipper å gruble, for så å gi etter noe vi uansett vil tillate en dag...

Jeg kan banne på at jentene deres får hull i ørene en dag uansett. Hull betalt av Mamma og Pappa ;)

....Dere utsetter bare "galskapen" ;DDDD

Skrevet

Har akkurat vært på besøk hos noen fra Iran. Der var en en baby på 4 mnd. med hull i ørene. Hun var jo kjempesøt da, men kunne ikke falt meg inn å sette hull i ørene på datteren min før hun ber om det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...